Lägesrapport

Var ett rejält tag sen senaste matnyttiga uppdateringen nu.
Så en liten rapport om vad som sker sitter väl på sin plats denna snart sena tisdagsafton.
 
 
Som vissa redan vet så har jag tagit beslutet att lämna Skien Ishockeyklubb.
Det blir alltså ingen fortsättning.
Ett beslut som vuxit sig starkt efter säsongens slut.
 
Efter sista seriematchen som vi spelade på hemmaplan mot Grüner, den 2a mars så valde jag att ta en veckas helt off från allt vad ishockey heter.
Efter den veckan började jag sen fundera på framtiden.
Och ganska snabbt beslutade jag mig för att inte stanna i Skien.
 
Efter två år i klubben så känner jag helt enkelt att det får vara dags för något nytt.
En ny utmaning. Ett nytt äventyr. En ny milstolpe.
 
 
Med tanke på jobb så kommer jag och min sambo att bli boendes i Telemarks huvudstad fram till slutet på juni.
Sedan går flyttlasset....
Vart vet jag inte ännu.
Men faktum är att jag under de kommande veckorna har en hel del att fundera över.
Det är inte alltid lätt att vara ishockeyspelare.
Men angenäma problem är ju ganska kul trots allt.
 
Såfort någonting blir klart så blir du, kära läsare givetvis underrättad!
 
 
Jag vill härigenom (då risken finns att jag inte kommer träffa på alla nu när ishockeysäsongen lider mot sitt slut) passa på att tacka för dom här två åren!
Jag har här i Skien fått chansen att träffa och lära känna många fantastiska människor!
Jag har fått uppleva saker som jag aldrig kunnat drömma om, men som nu sitter färskt i minnet och dagligen lockar fram till ett smil.
Jag har fått chansen att vara med helt i starten på en satsning i en förhållandevis liten ishockeyklubb. Vunnit serieguld, avancerat två serier på en sommar, samt vara i allra högsta grad involverad i en historisk säsong i Telemark och Skiens ishockeyhistoria, nämligen den första i 1 Division.
 
 
Som jag tidigare nämnt så har jag fått äran att lära känna många helt fantastiska människor!
Det är er jag kommer sakna.
Det är er jag kommer minnas.
 
Jag behöver inte nämna några namn, för ni vet vilka ni är!
 
 
Härigenom vill jag alltså tacka för dessa två åren, där jag även fått den stora äran att vara Lagkapten för Skien Ishockeyklubbs A-lag.
 
Och givetvis så önskar jag Skien Ishockeyklubb all lycka i sin fortsatta satsning med allt från Hockeyskola till A-laget i 1 Division.
 
 
 
Nu riktar jag blicken framåt.
 
 
 
Tack för dessa två år!
 
 
 
/ Ted Svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0