Weekend i Narvik

 
Lovade ju att jag skulle bjuda er på en liten summering av denna helgen med.
 
Inte mycket hockey men väl lite bilder med mera
 
Hur som helst.
Den resan som jag sett klart mest framemot under säsongen väntade oss.
 
För en skåning är det som jag nämnt tidigare lite overkligt att komma upp så långt norrut.
 
Saker man aldrig tidigare sett ser man nu helt plötsligt.
 
Som det här.....
En glad #77 bjuder här på ett leende under flygfärden, samtidigt som den flygrädde #89 uppträder med tomma ögon. #21 är lite sliten efter att ha fått agera "dålig far" åt #89....
 
 
Bjuder här på ett par bilder på utsikten från vårt flotta hotell där vi fick äran att bo på 14e våningen.
Hörde jag fantastiskt landskap!?
                 
 
 
Här är vi påväg ner till arenan, Nordkraft Arena.
Även om själva ishallen inte var sådär maffig så var arenan cool i sig.
På de två första etagen var det mataffärer tror jag, tredje etage bestod av Ishall och 4e var gym.
Coolt bygge om jag får säga mitt!
 
 
Och runt arenan fanns andra mycket trevliga utsikter som var ett måste för mig att vila ögonen på!
                
 
 
Ja, det var himla fint däruppe det ska ni veta!
 
 
Själva Narvik verkade annars vara en by som andas hockey.
Intresset gick INTE att ta miste på och sånt tycker jag är hur häftigt som helst!
 
I Sverige finns det en hel del klassiska hockeyfästen, och Narvik får definitivt få "Hockeyfäste" som beteckning här i Norge.
Intresset för hockeyn och för laget är enormt, och publiksiffrorna från våra två matcher var, efter det jag fått höra ca 1000 på lördagen och ca 500 på söndagen.
Givetvis helt fantastiska publiksiffror som få, ytterst ytterst få i vår serie kan mäta sig med.
 
Ljudet som den stora publiken skapade var även det enormt.
Det var ett jäkla tryck i hallen matcherna igenom och det finns ju inget bättre än att spela ishockey då!
 
 
Allt som allt så hade vi en grym resa.
Allting funkade perfekt, från avresa till hemkomst.
 
Man kunde nästan tro att man hamnat i en ny klubb om man ska jämföra med den h-lvetiska Bergens-turen....
 
 
Narvik var en mycket trevlig upplevelse!
 
Det var allt jag hade att bjuda på idag.
 
Hoppas du får en fin kväll!!
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0