Efter match, Narvik Arctic Eagles, Away Weekend, Match 2

 
Ja just det ja.
 
Det var det där med tröjorna....
 
När vi runt 09:00 ankom Nordkraft Arena och vårt omklädningsrum stod det en kundvagn innehållandes nåt gult utanför dörren.
 
Innehållet visade sig vara Narviks gamla matchtröjor samt damasker.
 
Och jaja, vi tänkte inte sjunka till Narviks nivå.
Snällt tog vi på oss våra "nya" färger.
 
Till denna match skulle vi ju faktiskt få äran att spela i Skånes färger, gult o rött, till iallafall två i lagets glädje.
 
 
Andra matchen startade även den bra för Lynx. 1-0 ledning efter halva första perioden och ett stabilt och bra spel. Narvik tilläts inte hitta på mycket.
 
Spelet höll i nästan hela perioden till i Lynx offensiva zon.
Men nåt mer mål mäktade vi dessvärre inte med.
Istället gjorde Narvik 2 på de sista tre minuterna.
 
Men, precis som på lördagen när vi låg i underläge efter en spelad så kändes det som att det var vår match.
Vi kändes klart bättre och hetare.
 
Och när väl 2-2 målet kommer 8 minuter in i perioden så är glädjen stor.
 
Narvik får sen in ett ledningsmål, bara tre minuter efter vår kvittering.
Men, vi hade ju hämtat upp underlägen mot dom bara dagen innan. Så vi fortsatte att ösa på.
 
Men här nånstans, mellan Narviks ledningsmål och periodpausen blir undertecknad skadad och tvingas ut i omklädningsrummet.
Därinneifrån hörs Narvik göra ytterligare ett mål, 50 sekunder före Hesa Fredrik skulle ljuda.
 
Underläge alltså, 2-4 med en period kvar att spela.
 
Skall väl erkännas här att jag inte var riktigt i schack, så jag fick inte med mig alls mycket av det som sades i omklädningsrummet.
Men nog hade laget stor tro på det som skulle göras.
 
Och det började ju bra sen hörde jag.
Bara 19 sekunder in i sista akten reducerar vi, 3-4.
 
Men bara sekunder senare hördes ett stort jubel igen, och jag förstod att Narvik hade gått upp i 5-3.
 
Vad som hände i resterande delar av perioden har jag sen ingen aning om.
 
Duschen väntade för min del, och när jag kom ut därifrån så gjorde #58 mig besök i omklädningsrummet.
Jag frågade om det fortfarande var 5-3?
8-3 fick jag till svar....
 
Ja, just det här med #58 har fått stora rubriker såhär dagen efter.
"Livsfarlig tackling mot huvudet" har jag läst, med mera med mera.
Men ingen i vårt lag kunde säga att tacklingen var mot huvudet.
Och efter att ha sett bilderna som du för övrigt kan se här, så kan jag nog säga att det inte ser ut att vara en tackling mot huvudet.
Klart är att #58s tackling inte är enligt reglerna då han tacklar en icke puckförande spelare. Så där tar jag inte bort nån skuld. Men mot huvudet? Njaaaee!?
Bara nån minut senare skickar deras tränare ut en av sina killar på ett såkallat beställningsjobb.
Deras spelare skulle alltså på order från coachen som uppträdde i vita jeans och kavaj knäcka en av våra spelare.
En liknande tackling som den #58 delade ut blev resultatet.
#5 var det som fick ta emot den.
 
Så att sen coachen i Narvik står och spyr galla över oss och hela vår förening till media och allmänt allt o alla blir lite som att kasta sten i glashus om du frågar mig.
 
 
Det blir en förlust på söndagen.
 
Men det jag kommer minnas absolut mest av denna match är Narviks uppträdande.
 
Spelare som filmar genom hela matcher hör inte riktigt hemma i ishockey.
Filmningar, massa gnäll, höga klubbor och händer i varje närkamp, efterslängar, spearingar är bara en bråkdel av allt det fega spel Narvik körde med.
 
Att tränaren sen står och säger att "Skien är det värsta laget jag sett" efter matchen blir lite komiskt.
Okej att vi kanske inte är välrdens mest välspelande lag.
Men fega påhopp och saker som Narviksspelarna ägnar sig åt har vi aldrig hållit på med.
 
Fysiskt och tufft spel hör väl hemma i ishockey?
 
 
Efter matchen är för de allra flesta som är ishockeyfrälsta matchen över.
Då är man liksom vänner igen.
Men detta verkar Narvik ha missat...
 
Så dåliga förlorare som man var på lördagen, lika dåliga vinnare var man på söndagen.
 
Flera ledare och spelare i Narvik tillbringade då ett par minuter ståendes ute i spelargången där man stod och skrek och häcklade oss.
Vad som skreks väljer jag att inte ta upp, då jag inte ser det som passande i sånahära sammanhang.
 
 
Jaja, vi ska ju möta Narvik en gång till denna säsong, hemma i Templet.
Då ska vi ta andra segern mot dom!!
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0