Inför match, Narvik Arctic Eagles, Home

 
VS.
 
 
 
Så var det dags!
Tre raka hemmamatcher väntar, med start imorrn.
 
Redan klockan 11:00 är det nedsläpp i Templet, BEMÄRK DETTA!!
 
 
För ganska exakt två veckor sedan klev ett segerrusigt Lynx in i hotellfoajén efter en smått fantastisk 7-8 seger i Nordkraft Arena uppe i Narvik.
 
Dagen efter vankades det ny match, och där blev det en förlust med bitter eftersmak.
 
Tidningar, nätet och till och med radion har varit smockat med skriverier och snackisar från dessa två matcher.
Efterspelet till dessa två matcher kan liknas vid det klassiska "Att göra en höna av en fjäder".
 
Men allt det där lade vi åt sidan redan direkt, det är historia nu.
 
Det som blev kvar är väl en liten rivalitet mellan klubbarna. Eller liten, i Lynx känns den ganska så rejäl om jag ska säga mitt.
Lite derbykänsla.
Ganska komiskt det där med derbykänsla då det är seriens sydligaste och seriens nordligaste klubbar vi snackar om, det skiljer ca 1527 km mellan städerna.
 
Men sen dom två omdiskuterade matcherna så har det hänt en del.
Narviks tränare har avgått, eller bytt tjänst kanske man ska kalla det.
Lynx har #58 avstängd sen den andra matchen uppe i Narvik, och även undertecknad kvar på skadelistan sen den dära mytomspunna andramatchen.
 
 
Narvik har ikväll spelat en match.
På bortaplan fick man storpisk av serieledaren Comet med 8-1.
Narvik har det tufft på bortaplan, tror faktiskt bara att man tagit 3 poäng på bortaplan på hela säsongen. Rätta mig gärna om jag har fel, men har för mig att det är så.
Just detta är nåt som Lynx skall utnyttja imorrn.
 
Hur laget ser ut imorrn?
#58 är avstängd och spelar inte.
#6 är skadad och spelar inte.
#34 är äntligen tillbaka i laget efter sin långvariga skada.
Chand Smith vaktar kassen.
Om det blir några medverkande från samarbetsklubben Tönsberg Vikings vet jag inte och vågar inte spekulera i.
 
 
Undertecknad glider fortfarande runt ute på isen och agerar hjälpreda under träningarna.
Men i och med att jag är med på isen under träningarna så kan jag avslöja att det är laddat i truppen inför denna match!
 
Det kommer bli en holmgång!
 
Kommer kännas mycket konstigt att stå på läktaren....
 
 
Hoppas nu det sluter upp lite folk i Templet imorrn!
11:00 är det nedsläpp, matchen är slut runt 13:15, så du har ju hela dagen framför dig att gå tur, pimpla, köra snöskoter, stå på ski, eller bara dega hemma.
 
Nej, det finns väl ingen bättre start på söndagen än en tuff och temporik ishockeymatch!?
Har även hört att det ska vara gott kaffe i periodpauserna!
 
Så, knalla till Templet, nedsläpp klockan 11:00.
 
 
Vi ses!
 
 
 
/ Captain #6
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Grattis till vinsten.

2013-02-10 @ 18:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0