Genomgång, Skien Lynx

Jag lovade ju att göra en liten genomgång av oss, och löften är ting jag har för avsikt att uppfylla.
 
Skien, som uttalas "sjé-en" ligger i mytomspunna Telemark Fylke.
Skien är en av Norges abslout äldsta städer, fynd och ting visar på att stan funnits sen år 1000.
I Skien bor det runt 46 000 människor.
                    
 
Det är som ni ser en oerhört fin stad vi lever i.
 
Här ligger Skien, om man utgår från Strömstad.
 
 
Hemsidan vår är väl ingen vidare vad gäller utseende, definitivt inte bland de snyggaste jag sett direkt.
Men uppdateringen är det inget fel på. Händer det saker så står det på hemsidan. Det som saknas är "Profiler" av varje spelare i laget. Men det beror knappast på Webmastern. Lämna in papperna boys!!!
Här har ni den.
 
Skien Ishockeyklubb är bildad 1965.
Det finns massor att läsa på Wikipedia om vår klubb. Gör gärna det! :)
Gissar starkt på att det är den eminente Helge Roar Haugen som är skribent.
 
Truppen vår börjar ta riktig form, även om ett par spelare räknas tillkomma under veckan.
Här hittar ni den.
 
Vi har i Skien en fantastisk anläggning i Skien Fritidspark.
Det är även här vår fina hall ligger, Skien Isstadion.
         
 
Templet tar emot 1200 åskådare.
Jag räknar med fullsatt den 29e ;)
 
 
Det var allt för ikväll gott folk, och även den sista genomgången av lagen i serien.
Hoppas ni funnit dom givande och rofyllda att läsa samt att ni lärt er ett och annat om serien vår :)
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0