En oförglömlig onsdagsafton....

Onsdagen den 14e november 2012 är en dag som alla fotbollsälskare kommer att minnas i all evig tid.
Det var dagen då Sveriges nya fotbollsarena äntligen skulle invigas.
 
Friends Arena, eller Zlatan Arena som den numera kallas i folkmun.
   
Klicka på bilderna för full storlek...
 
 
Jag tror att alla ord, och superlativ som finns att använda i vårat alfabet redan har använts denna dag, så jag ska fatta mig kort....
 
Vi har i Sverige, eller i Skandinavien ALDRIG förr fått uppleva en sådan Världsspelare.
 
Det Zlatan gjorde igår kan inte ha missats av någon i hela världen.
 
Han visade ett långt långt långfinger mot varenda engelsk journalist som sagt att han aldrig presterar mot de stora lagen.
Han visade ett lika långt finger mot de tusentals svenska fans som tidigare sagt, -"Det svenska landslaget är bättre utan Zlatan"!
 
Det som hände igår på Zlatan Arena är något utav det mest brutala jag någonsin sett!
Fullt i klass med hans klackmål mot Italien i EM 2004.
 
Jag är så otroligt glad över att få leva under denna tid, tiden då Zlatan Ibrahimovic spelar fotboll.
 
 
Zlatan vs. England  4-2
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0