Hockeykväll & Framtida bomb...

     VS.    


Ikväll är det fest igen. Globen öppnar sig för vårat älskade landslag. Tyskland står för motståndet.
Tog igårkväll mig friheten att spionera på tyskarna. Man gör en bra match mot Ryssland och förlorar med 2-0. Dock mot ett Ryssland som jag står fast vid, inte imponerar.
Men tyskarna känns starka defensivt, så Tre Kronor kommer få plocka fram sin goda offensiv.
Jag hoppas även stort på att Viktor Fasth ställs mellan stolparna. Mot Danmark var målvaktsspelet en ren katastrof. Även om Enroth kanske inte fick jättemycket hjälp av backarna så måste ju en keeper rädda litegrann "svåra" puckar med. Det är såna saker som kännetecknar en bra målvakt tycker jag.
Jhonas Enroth hade ju för fasen inte ens tagit en badboll.
Ska det bli guld för vårt kära landslag så MÅSTE målvaktsspelet snäppas upp avsevärt! Det är svårt att vinna när man hela tiden åker runt och oroar sig över om målvakten ska rädda, eller släppa ett höstlöv från röd.
Målvaktsspelet är avgörande i tuffa kamper mot Kanada och Ryssland exempelvis.

Ikväll blir det hockeykväll. En av våra nya svenska spelare Robbin Kristiansson anländer för att lösa de sista detaljerna inför helgens flytt. Tillsammans med den gode Espen Tangen skall vi bevittna matchen. Kanske även den alltid sympatiske Ola H uppenbarar sig. Ola H har varit nästintill omöjlig att nå de senaste veckorna. Ryktena säger att han befunnit sig i norra Sibirien för ett närmast monstruöst träningsläger tillsammans med självaste djuret, Aleksandr Karelin.
Bildbevis skall tydligen finnas:



VS.



Och bildbeviset.....


Den ambitiöse Ola H har troget nog valt att dra på sig sitt fosterlands granna trikå...

Om dessa rykten är sanna vill jag inte uttala mig om utan att ha mer exakt fakta. Kanske kan jag få en kommentar av Ola H i afton.

___________________________________________________________________________________________

Lyckades igår hitta kameran som min sambo så snällt gömt för mig. Så nu bjuder jag på ett par fantastiska bilder ifrån våran fantastiska helg från de norska fjällen.


I denna hyttan spenderade vi helgen...

            

             

     

_____________________________________________________________________________________________

Skien IHK har i dagarna gjort klart med en ny spelare.
Vem det är avslöjar jag inte nu, utan ni får hålla er i ca en månad till innan ni får namnet. Detta beror på att media i Telemark inte har möjlighet att göra denna värvningen så stor som man önskar just nu.
I mitten på juni har man dock extraresurser!

Men tillsvidare kan vi välja att kalla värvningen för "Bomb".
Bomben blir som vanligt presenterad här på Hockeyns Bakgård allra först, så håll ut kära läsare :)


Ha en fantastisk onsdag, snart helg!! :)

Kör hårt ikväll Tre Kronor!!


/ Captain #6
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0