Surt sa räven....

Jaha, där kom den. Första torsken denna säsongen. 5-4 på bortaplan mot Tönsberg Vikings efter periodsiffrorna 2-1 1-2 2-1. Skotten vann vi, 33-25. Det var ett för dagen förstärkt Tönsberg som hade med hela 6 spelare från sitt satsande 1 Divsions-lag. Tufft motstånd såklart. Men vi stod upp, fan vad vi stod upp! Säsongens BÄSTA match utan tvekan! Från vår sida, från motståndarnas sida, ja det var till och med lite publik! Och det var många från Skien, skulle uppskatta det till att det var fler från Skien ikväll än vad det är på våra hemmamatcher. Vikings supporterklubb var där också, och höll bra låda hela matchen. Tempot var högt, tacklingarna många (vissa domare i Norge tillåter tacklingar), skotten var hårda och målen snygga. EN RIKTIG HOCKEYMATCH HELT ENKELT! Jag undrar om Skiensanhängarna någonsin sett sitt lag spela en sånhär tuff, fartfylld och bra match förut!?

Första perioden gick klart till Tönsberg. Vet inte varför vi inte är med från start. Kanske kan det bero på den oerhört oproffessionella uppladdningen. Vi får höra att matchen skall starta tidigare, men vi får aldrig höra när. Vi får höra att vi kan få värma en stund på is, men mitt i värmningen kommer domarteamet (för dagen 4 domarsystem, fråga mig inte varför men jag blev chockad) och blåser i pipan och vips är matchen igång. Kanske kan det bero på att endast 3-4 av våra spelare var ute och värmde innan, jogging osv innan matchen. Medan hela Tönsbergs lag var ute och körde tvånudd, joggade osv så satt nästan hela vårt lag i omklädningsrummet och spelade fickpingis. Kanske därför vi alltid behöver 20 min för att komma igång, vad vet jag?
Men i vilket fall, snacka om Hockeyns Bakgård!!!

I andra perioden spottade vi upp oss rejält. Pucken var som parkerad i Vikings zon lååånga stunder och hade det inte varit för vår ineffektivitet, oskärpa samt förmåga att släppa pucken i rätt lägen hade vi haft en stabil ledning efter 2. Tilläggas här, Vikings keeper var riktigt vass matchen igenom och räddade verkligen sitt lag.

Tredje perioden gick även den till oss. Klart! Vi spelar en grym hockey stundtals och jag tror Vikings 1 Div-spelare var chockade över att dom mötte ett lag i 3 Div. 

Allt som oftast i täta hockeymatcher är det små marginaler och individuella misstag som avgör. Så var det även i denna match. Orutin och brist på erfarenhet från tuffa matcher lyste emellanåt igenom i vårt lag. Det var det som fällde avgörandet i denna match.

Men vafan, vi leder serien, 4 poäng före Tönsberg med 3 matcher kvar att spela. Vi har en målskillnad på +136. Tönsberg har en målskillnad på +23. Vinner vi hemma på torsdag mot tabellfyran Nesöya vill jag nästan lova att det är klart!
Handen på hjärtat, vem vill inte hellre fira ett serieguld och avancemang på hemmaplan, inför alla våra fanatiska fans, än på bortaplan i en sleden lada i bonnalandet Tönsberg (påminner starkt om Glimåkra)!? Nefan, NU FIXAR VI DETTA PÅ TORSDAG BOYS!!! THATS IT!!

Mats Nyegaard stod idag för säsongens 37e comeback, en stark defensiv pjäs med en grym vilja! Fler sådana insatser behövs i vårt lag. Klockren defensivt! Enkelt spel, INGET klödd! Bra förstapass!

Andreas Söberg Holte led fortfarande litegrann av jettlaggen, men han och Stian André Gundersen tuggade på i vanlig ordning! Slit och skridskoåkning matchen igenom!

Och för alla er som undrar så, nej! Daniel Lindblad hade ikke pyjamasen på sig idag. Han hade "orntlig klaer" på sig idag.

I första periodpausen hände en spännande sak. Ismaskinen gick ipaj. Fördröjningen på 20 min kom som ett brev på posten. Kan någon svara på hur en ismaskin kan frysa? Den ska väl vara byggd för kyla!?

Jag noterades idag för 1+1. Ola H låg fortfarande hemma i soffan med PS3 kontrollen i handen och magbesvär. God bättring Boulen, så du kan skjuta oss till guldet på torsdag!

En grymt rolig match att spela, en bra match för oss att spela och en väldigt nyttig match för de flesta killarna i vårt lag att spela!

Nu tar vi nya tag tills torsdag, då ska Nesöya med deras keeper från 70-talet få sota för detta!! På torsdag tar vi hem det!!

Lite besök från Sverige i denna veckan hade uppskattats! Varför inte ta en weekend, torsdag-söndag och se när vi tar hem guldet!? :)


Hoppas de blir lite fin nattaläsning nu samtidigt som ni förtär nattamaden :)



/ Captain #6
  

Kommentarer
Postat av: Malin

Alltid lika bra läsning, men hade varit roligare med vinst såklart... Tror Lovalie kände de på sig o valde därför att sova lite längre inatt, man tackar... :) Kram

2012-03-04 @ 05:01:32
Postat av: Sigge

Hahahaha, 4 domarssystem i norska div 3... sjukaste jag hört! :)

2012-03-04 @ 13:01:40
Postat av: Ted

Tack Malin! Hahaha det gjorde hon rätt i ;)

Hahaha jadu Sigge, det var riktigt sjukt! Fick lite av en chock då jag skulle åka och hälsa på dom innan match...

2012-03-04 @ 13:31:03
Postat av: vikings

så vidt jeg vet hadde vi kun med 3 stk fra 1 div. laget. og sist var vi 7 stk. 2 jr spillere og 3 som hadde vært på julebord.. kl 1100 i skiens ishall under julebordsesongen.. i dag så dere vel at dere ikke hadde hatt noe sjangs i 1 div.. middelmådig 2 div lag..

2012-03-04 @ 22:41:30
Postat av: Ted

Vikings, takk för infon! Fel info från mig isåfall vilket jag tar på mig. Att vi skulle hålla 1 div klass har jag ALDRIG påstått! Jag har heller ALDRIG påstått att vi håller 2 div klass! Jag må vara dum, men så dum att jag skulle påstå att vi håller för 1 div med vårt lag är jag inte! Självklart gör vi ikke de. Men med 10 nye så kan vi kanske etablera oss:) Vi håller god klass i 3 div, liksom ni. Men upp till 2 & 1 div är det lååååångt! Men hur som helst, takk för en bra kamp :)

2012-03-04 @ 23:11:43
Postat av: vikings

nei, men er flere skiensfolk som tror det. i like så var en bra match :)

2012-03-05 @ 17:43:26
Postat av: tommy tass

vikings: jag har skridskoskola i skien ishall onsdagar 18.30-19.30. du ær vælkommen. førsta lektion gratis. puss

2012-03-08 @ 17:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0