Mission accomplished....

Jaha, efter en totalt horribel ishockeymatch som slutade 15-2 i hemmalagets favör står vi nu som seriemestere.
Men usch som det såg ut... Idag var det inte ens jämnt i 2 min. Kan säga med handen på hjärtat att av de 14, eller 15 seriematcherna vi spelat denna sässe så har 14 av dom varit de mest tragiska i min karriär.
Dagen till ära hade det faktiskt hittat ner en del folk till hallen. Eller ja, va nog en bit under 100. Men hockeykulturen här är ju ungefär lika obefintlig som Djurgårdens plats i SM-slutspelet... 
Kan inte annat än förundras. Man har historiens bästa lag på pappret. Vi har vunnit 13 av 14, leder serien och öser in mål. Men det är klart, folk vill väl se lite match. Och det har ju bara hänt en gång på en hel säsong (nåja, 16 seriematcher räknas tydligen som en säsong i Norge). Och den gången på bortaplan.
Ne, dessa matcher kan bara beskrivas med ett ord. Tragiskt! 
Det roligaste med matchen idag var att se mamma, mormor (som kommit på besök), sambon, jobbarkompisarna, chefen och alla de andra fina människorna som finns här i stan på läktarn.
Alla ni som kommer på match efter match skall ha all heder! Att ni orkar stå ut när matcherna ser ut som de gör.
Nesöya kom idag med 10 man och 2 keepers. Keepern som startade (tror jag) var nog i ålder med farsgubben därhimma, typ 53. Stabilt är bara förnamnet.

2+2 blev det för min del, Ola H gjorde 0+1 innan han gav upp. Och ja, vad ska man säga. Motivationen får ju inte direkt sig en kick när man möter ett gäng grabbar som ringts ihop kvällen före. Tror de stod 5 eller 6-0 efter en 7-8 min.
Nesöya skall dock ha cred, trots storförlusten höll man sig på banan och började inte grisa en massa. I tillägg vill jag säga att jag skarpt gillar deras enda kille som kan spela hockey. Vet inte hans namn, men han hade nr 91 när vi möttes på bortaplan. Tror han hade 10 ikväll. Ödmjuk och mycket trevlig prick den där:)

Ne, nu väntar Drammen hemma på lördag. Vågar man hoppas på en lite finare "festafton" efter kampen då. Idag var de bara en sleden Rema 1000 kasse på vårt bord. Legenden Brett Stewart undrade var all dryck höll hus....
Efter det väntar en match som redan blivit flyttad två-tre gånger. Kanske blir den flyttad till kring den 23-24 juni? Med Norge vet man minsjäl inte!

Sen lägger jag denna säsongen i minnet nånstans, och ser fram emot en ny utmaning. Mission accomplished här i Skien helt enkelt. Vi har fört klubben uppåt. Nu är det dags för klubben att göra sitt.
Vi får se vart den Röda Mazdan tar oss härnäst...

Avslutar kvällens inlägg med två bilder.


Lite suddig, men vad gör det när man precis vunnit serien!?
Min gode vän Filip Nilsson har länge bett om en bild där man ser CCM-hjälmen, hoppas denna duger Butch ;) 


Ett glatt gäng tackar publiken efter en ny storseger samt säkrad serievinst!

Det var allt för ikväll gott folk!


/ Captain #6


Kommentarer
Postat av: Laila

Huff, hvor ble det av de festlige komentarene Ted. Dette var ikke hyggelig lesing etter å ha tatt seriegull. TRIST

2012-03-09 @ 11:30:01
Postat av: Ted

Jadu Laila. Bara den bistra sanningen... Lär bli ett mer "pompa och ståt" inlägg efter morgondagens match :)

2012-03-09 @ 17:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0