EM helg...

 
Hälften av Kvartsfinalerna i 2012-års upplaga av Fotbolls EM är spelade.
 
Tjeckien-Portugal blev väl lite av det sömnpiller jag hade misstänkt.
Inte direkt nån rolig match att beskåda.
Cristiano Ronaldo kliver fram och visar att han är världens bäste när han står för ett fantastiskt vackert fotbollsmål och sänder Portugal till semi.
 
Portugal känns annars hyfsat.
Man har ett fantastiskt mittfält med Veloso-Meireles-Moutinho.
Man har fantastiska kanter med Nani-Ronaldo och kanske även Coentrao.
Men man känns faktiskt lite uddlöst framåt. Bristen på anfallare av klass gör väl sitt.
Bakåt är det sådär. Pepe är en stor gris som jag blir uppriktigt sagt illa berörd av att beskåda. Bruno Alves är bra. Men det känns aningen stressat emellanåt.
 
Ne, återstår att se hur det går i semin mot Italien/Spanien.
__________________________________________________________________________________________
 
Tyskland bjöd igår världen på en fantastisk uppvisning i konsten fotboll.
Som jag njuter av att se detta tyska landslag spela fotboll.
Man är en maskin och ett finlirar-lag i ett paket.
 
Man fullständigt krossar de stackars grekerna. Man gör det med storstjärnor som Podolski, Müller och Gomez på bänken.
 
4 fantastiska mål fick vi se.
Nej, kan inte sluta att beundra detta lag.
Neuer, vilken keeper.
Hummels-Badstuber, oj oj oj.
Lahm, världens bäste ytterback, vilket mål förresten!
Khedira, grym.
Özil, herregud!
Schürrle & Reus, vilka inhopp från start!
 
Jaa, vilka spelare.
Men bäst av dom alla, min personliga favorit, Bastian Schweinsteiger....
Vilken spelare!
Världens bäste Tvåvägsspelare läste jag nånstans. Det är jag beredd att hålla med om!
 
Detta tyska lag kommer gå hela vägen. Det håller jag mina tummar för!!
__________________________________________________________________________________________
 
Ikväll väntar Spanien-Frankrike.
 
Vilken match det kommer bli!
 
Två av världens stormakter inom fotbollen skall göra upp på mäktiga Donbass Arena i ukrainska Donetsk.
 
Kan knappt vänta....
 
 
Imorrn är det dags för England-Italien.
 
Ne, denna helgen innehåller många fotbollsfester!!
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0