Semester & Hemkomst.....

I fredes jobbade jag mina sista timmar på ett tag. Klockan halv fyra gick jag på mitt livs första semester.
 
Alla andra somrar, eller ja, de senaste 6-7 iallafall har ju sommarjobb precis som för alla andra ynglingar hägrat.
 
Men efter att ha bott i Skien och Norge i snart 11 månader och bara varit "himma" en gång (5 dagar) kände både jag och sambon att vi behövde lite semester.
En liten resa himåt får det bli helt enkelt.
 
Jag har här i Skien lyckats få världens bästa jobb. Ett jobb som passar mig som mina egna skridskor.
Det finns ingen ångest i mitt huvud över att gå till jobbet.
Det är jag såklart j*vligt glad för!
 
Måndag-Fredag har jag jobbat nu sen september.
Nog känner man sig väl värd en semester :)
 
 
Vi trivs fantastiskt bra här, och har lite gjort det till vårt hem.
Men det är ju alltid skönt att komma him, him till Skåne och Fjälkinge.
Him till familjen, släkten och alla vänner.
Det är ju det man längtar efter.
 
 
Fjälkinge.
En underbar plats.
Men nog kommer det bli konstigt att komma him till ett nästintill platt Skåne, när man nu levt här, med alla berg och fjäll runt om en.
 
Jag kommer med största sannolikhet att sätta mig på en buss från Strömstad nu på torsdag.
Bussen tar mig till Göteborg, ja herregud. Hur ska det gå!? Jag, ensam på en megastation!? Gud, var med mig!
Från Göteborg sen förmodligen (min sambo sköter all logistik) till Malmö eller Helsingborg.
 
Från Malmö/Helsingborg till Fjälkinge sen hoppas jag min älskade far eller mor kanske står för färden ;)
 
Väl himma sen hoppas jag få spendera tid med familj, släkt och vänner.
Några fina utflykter till mina smultronställen skall göras.
 
 
 
 
Profiler som dessa herrar ovan är ju varelser jag också hoppas på att få se glimten av.
 
 
Veckan efter min ankomst anländer även min älskade sambo med vår röda pärla.
Då blir det ett par dagar tillsammans i Skåne, före vi sätter oss i Den röda pärlan och kör de 110 milen rakt uppåt i vårt avlånga land. Destination Norrland och Bjästa.
 
I Norrland kommer vi sen spendera 7-8-9-10 dagar, innan vi sen styr tillbaka hemåt, mot Norge och Skien.
Då hoppas vi att vår fina lägenhet finns kvar.
Min barndomsvän Jocke med sambo kommer hyra lägenheten av oss under semestern.
 
Som ni märker så finns det lite brister i planeringen.
Men det är väl o andra sidan lite så det ska vara på en semester enligt mig. Man tar det lite som det kommer, dag för dag :)
 
 
Jag vill passa på att önska alla er, mina trogna läsare en helt fantastisk sommar!
Med det sagt menar jag inte att det inte kommer fler inlägg här på Hockeyns Bakgård på hela sommaren.
Det kommer garanterat!
Men med tanke på allt som ska hinnas med kan jag iaf lova att det inte kommer lika många inlägg/vecka som ni kanske gjort er vana vid ;)
 
Följ gärna Hockeyns Bakgård på Facebook, där kommer lite bilder mm under semestern :)
 
 
För er därhimma som skulle vilja ses, kan ni nå mig på telefonnumrena:
004798486188
eller
0768 438941
 
Facebook funkar också :)
 
 
Som sagt, ha en fantastisk sommar kära vänner!
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0