Lördag med fotbollsmatch....

Idag valde jag och min gode far att trotsa vädret.
Vi körde in till smått gemytliga och fallfärdiga Idrottsplatsen för att se stans fotbollsstolthet Kristianstads FF spela sista hemmamatchen före sommaruppehållet. KFF, som man kallas i folkmun spelar i Division 1 Södra.
Man tog emot jumbon i serien, IK Sleipner från Norrköping.
 
 
 
 
Vädret var som sagt inte det bästa för fotboll. Skyfallet som hållt på ett tag före match samt höll på ett tag in i matchen gjorde det svårt.
KFF som före dagens match låg på en 6e plats medan Sleipner som sagt låg sist.
Serien innehåller även klassiska gamla storklubben Örgryte IS, som blivit svenska mästare hela 12 gånger. Man har dessutom 56 Allsvenska säsonger i bagaget. Givetvis är det klassiska ÖIS som leder serien.
 
KFF innehåller en del profiler.
Man har en av Mjällbys bästa yttermittfältare genom alla tider på sin kant, Johan Svensson.
Man har även Mjällbys påläggskalv på det centrala mittfältet, Emanuel Svensson. "Manne" även kallad spelade jag en hel del hockey med på yngre dar, då jag ofta var och tränade med Sölvesborgs IK.
Båda dessa herrar är på lån från Allsvenska Mjällby AIF.
 
Det var kul att se en av mina stora favoriter, Johan Svensson spela igen. Det var inte igår jag såg honom.
Skulle utan problem säga att Johan är seriens i särklass bästa ytter.
Problemet för honom, men kanske mest för KFF var att man inte utnyttjade honom.
Man vägrade spela bollar på honom verkade det som.
 
Alla bollar skulle gå genom mitten, eller på andra kanten.
 
Det var först med 10 min kvar som de andra spelarna i KFF kom på att man har seriens bäste spelare på sin högerkant. Då kom bollarna på Johan. Då kom hans kvicka ryck, då kom hans farliga inlägg och då kom även de farliga chanserna.
Att sen vissa av spelarna saknar kvalitéer vad gäller avslut kan ju inte skyllas på Johan....
 
1-1 slutade matchen, efter att Sleipner kvitterat i 85e efter ett hårresande försvarsmisstag.
Tilläggas bör att KFF spelade ca halva matchen med en man mer på banan efter en utvisning, plus att Sleipner tvingades ställa en utespelare i mål efter skada på ordinarie keepern...
 
Hur som helst var det trevligt att bevittna KFF på Idrottsplatsen igen.
Det var även kul att se Johan o "Manne" i KFFs färger.
 
KFF måste för övrigt ha fotbolls-Sveriges snyggaste dräkter!
 
 
Ha en fortsatt underbar lördagskväll gott folk!
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0