EM-Finaldags!!

 
Ja, efter en helt fantastisk insats från Italiens sida i semifinalen i torsdags tog man sig till final.
Tyskarna gick inte alls att känna igen. Allt deras fina spel var som bortblåst.
Helt ärligt så trodde jag att detta skulle bli Tysklands mästerskap. Jag trodde man skulle göra spänningen kort mot Italien, för att sedan slå Spanien i final.
Men ikke!
 
Ne, som sagt så gick tyskarna inte alls att känna igen.
Man hade i stort sett ingenting.
Man såg rädda och ängsliga ut.
Och givtevis sitter såna saker som att man aldrig besegrat Italien i ett mästerskap i skallen.
 
Hur som helst så tog sig Italien helt RÄTTVIST till final!
Man har som jag skrivet tidigare blivit bättre o bättre!
__________________________________________________________________________________________
 
 
VS.
 
 
 
Ikväll är det så dags för det vi både längtat och inte längtat efter.
Man längtar efter Finalen, för att det är en maffig final. Man vill se de två bästa lagen i turneringen göra upp om guldet.
Men samtidigt längtar man inte. Man vill inte att det ska ta slut.
Vad ska man göra om kvällarna nu!?
Det går ju ingen EM-fotboll längre.
 
Såna här mästerskap är bland det bästa jag vet.
 
Till matchen nu.
 
Spanien har väl som vanligt visat att man är det kanske bästa laget i världen.
Även om deras sätt att spela fotboll absolut inte tilltalar mig, så kan man ju inte ta ifrån dom att man vunnit de senaste EM och VM gulden. Ikväll har man chans på sitt andra raka EM guld.
Det är ju inget annat än bra!
 
Italien har som jag skrivet ett par gånger tidigare blivit bättre och bättre.
Man har ett fantastiskt lag, med skickliga individualister som jag tror kan matcha Spaniens motsvarighet.
 
Skall bli oerhört spännande att se denna stora match hur som helst.
Två av Världens stora dominanter inom fotbollen ska göra upp.
 
Ska även bli fantastiskt att se hur Pirlo-De Rossi-Montolivo tar sig an Xavi-Iniesta-Silva.
Kommer bli en fantastisk match!
 
Må bästa lag vinna!
 
Men Heja Italien! ;)
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0