Efter matcher, Rosenborg IHK II, Away

 
I skrivande stund har Lynx ytterligare några timmar i bil framför sig.
 
Med sig hem till Telemark har dom 3 poäng.
 
3 tunga, och välbehövliga poäng!
 
 
Undertecknad har som sagt inte medverkat under helgens två matcher uppe i Trondheim mot Rosenborg IHK II.
 
Därför kommer detta inte till att bli ett speciellt utförligt inlägg om de två bataljerna.
Detta helt enkelt pga. att jag inte sett matcherna och därför inte vet speciellt mycket om dom.
 
Men efter lite sms-rapporter  och korta samtal har jag dock fått mig en liten liten inblick i hur matcherna sett ut.
 
 
Om vi börjar med gårdagens match, som Lynx vinner med 2-1.
 
En riktig krigarvinst var de första orden jag fick höra.
En match där alla krigar för laget, kryddat med en fantastisk insats från keepern Robin "El grande Serpiente" Lindal bäddade för helgens 3 första pinnar.
 
Och 3 nya pinnar var tydligen nära även under dagens match.
Ännu en grym krigarmatch från laget. Men backflyt och problem med målskyttet samt ett par smått märkliga domslut från mannen i zebra-mundering gjorde att Lynx inte räckte hela vägen fram idag.
3-2 till RIHK II.
 
Men allt som allt så skall det ha varit en mycket positiv helg för laget, som gjort två mycket bra ishockeymatcher!
 
Nu är det nya tag tills på onsdag, då Lynx har revansch att utkräva på Oslo-laget Hasle/Lören hemma i Templet.
 
Hoppas alla ni därute haft en fin helg också, samt att de sista timmarna av Lynx hemfärd går fint!
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0