Intervju med Kristoffer "Kalle" Karlsson....

En av klubbens senaste värvningar, Kalle Karlsson som hämtats från grannklubben och numera samarbetsklubben Tönsberg Vikings blir 4:e människa ut att få den stora äran att bli intervjuad av Hockeyns Bakgård.
 
Kalle har varit Skiensspelare ett par veckor nu, men pga. olika omständigheter är det först nu intervjun blivit klar :)
 
Håll tillgodo!
 
Allmän info:
Född: 22 april 1990 i Sundsvall.
Bor: Tönsberg.
Civilstatus: Sambo.
Moderklubb: ”Laget i stan” Sundsvall Hockey.
Andra klubbar: Timrå IK, Kovland IF, Tönsberg Vikings.
 
 
Hur känns det att bli den fjärde människan genom tiderna att bli intervjuad utav Hockeyns Bakgård?
Det är en euforisk känsla att få möjligheten att promota mig själv till det stora antal läsare som följer Hockeyns Bakgård. Tack!
 
Exakt när var första gången du besökte den hett omtalade Hockeyns Bakgård?
Någon månad sedan, har inte koll på det exakta datumet men det får jag veta när fortköringsbötern dimper ner i brevlådan.
 
Du har nu varit Skiens spelare ett tag och funnits med på träningarna sedan en tid tillbaka. Har du ”kommit in” i laget?
Ja det tycker jag, det är ett skönt gäng och jag tror att vi kommer få en härlig säsong tillsammans!
 
Vad var det som fick dig att rita på för Skien Ishockeyklubb?
Jag fick erbjudande om att gå på is med Tönsberg och slåss om en plats, men jag tror att det hade vart svårt för mig att få mycket speltid. Skien visade att de ville ha mig och satsa på mig.
 
Förra säsongen spenderade du i Tönsberg Vikings. Hur var Tönsberg som klubb?
Det var några saker som kunde vara bättre och proffsigare, jag märkte att Vikings är en ”ung” förening och att resan har gått fort. Men jag hade en fantastisk säsong där med riktigt sköna grabbar i laget och bra drag på läktarna.
Jag trivdes väldigt bra och är glad över att jag fick chansen att spela en säsong i Tönsberg.
Helt klart den roligaste säsongen i min ”karriär”!
 
Vikings vann ifjor 1 Division överlägset för andra året i rad. Vad var det som gjorde er så bra?
Jag anser att vi helt klart hade ett bättre lag än de andra lagen i ligan och att det inte var många spelare i de andra lagen som hade platsat hos oss.
Vi tog poäng även om vi inte var på topp. Samt att vi var som bäst när vi behövde, vi gjorde någon fin vändning när vi slarvat lite tidigare under matcherna vilket bevisar vilken laganda och moral som var i gruppen.
I kvalet spelade vi ett enkelt och effektivt spel samt hade studsarna på vår sida, det var små marginaler som avgjorde matcherna där.
 
Kvalet till GET-ligaen gick sen som på räls, vilket var oerhört imponerande. Men hur var egentligen känslorna före kvalspelet skulle sätta igång?
Personligen var jag jävligt nere, jag åkte på en axelskada innan jul och missade 10 matcher och många träningar. Det var jävligt tungt & frustrerande att inte få bidra på det sätt jag önskat före och under kvalet, det är när det gäller något man vill vara på plan!
 
Och hur var sen känslorna när ni Grejade det!?
Helt fantastiskt! Uppryck var det enda vi pratade om hela året, ”det är i kvalet vi ska vara bäst”, ”såhär måste vi göra i kvalet” osv.
Att få lyckas som grupp, att vinna och uppnå mål är ju det fantastiska med lagidrott!
 
Du härstammar från Norrland och Sundsvall. Vad kännetecknar en klassisk norrlänning?
Skoter, hemkört och en alldeles för stor Ettan lös under läppen.
 
Du spenderade din juniortid i Timrå IK. Där imponerade du med hisnande utvisningsminuter… Kommentarer på detta?
Dåliga domare helt enkelt.. Nejdå, jag hade en annan roll i Sverige än jag haft här i Norge så länge. Jag tycker om att spela på gränsen och att vara där det hettar till. Lägg där till att jag är en dålig förlorare så kan det ibland rinna iväg lite.
 
Om vi då skall återgå litegranna till det hockeymässiga. Hur ser dina tankar ut kring ligan vi ska spela i, 1 Division?
Helt rätt att skrota andra lagen som inte har någonting där att göra, tyvärr så blev några kvar.
 
Och hur lyder dina tankar kring vår trupp i dagsläget?
Det är tidigt på säsongen och svårt att säga när vi ännu inte spelat någon match. Truppen är inte spikad men jag har tro på att vi kommer få en rolig säsong och inte vara några slagpåsar.
Det är några som har imponerat på mig och framförallt Christian med det konstiga efternamnet, ung kille med bra attityd och vinnarskalle.
 
Vi har ju en ganska hyfsad anläggning här i Skien, Fritidsparken. Dina tankar om den?
Väldigt fin anläggning med mycket att erbjuda. Minigolfen är det som lockar mest och jag ska försöka få en stund över till en runda.
 
Vad har du fått för intryck av Skien Ishockeyklubb såhär långt?
Jag trivs väldigt bra så här långt.
 
Och för att stilla ALLA våra fans nyfikenhet, hur beskriver du dig själv som spelare?
Jag spelar med mycket vilja och gillar när det är heta matcher. Kan användas i både PP & BP, tycker om att få ansvar och växer med det. Min styrka är att lobba pucken ur egen zon!
 
Sista frågan då, exakt den samma som de tidigare intervjuoffren fått. Vilka är dina mål och förväntningar inför den stundande säsongen i Skien IHK?
Jag förväntar mig att vi går in 100% i varje match och inte ger bort några onödiga poäng.
Det är 14 lag i serien och jag hoppas att vi kan hamna på den övre delen av tabellen.
Mina personliga mål är att få mycket speltid i alla spelformer och att ta nästa steg i utvecklingen.
 
Vanlig syn i vinter??
 
Ett par korta frågor:
Förebild på isen: Ingen just nu. Idoler i yngre ålder var Mattias Wiklund, Daniel Olsson, Jörgen Nordlöf, Mathias Svedberg & Jonte Hedström.
Favoritlag i Sverige: Sundsvall Hockey
NHL: Detroit Red Wings
KHL: Följer inte KHL
Norge: I första division är det Skien IHK & i GET Tönsberg Vikings
Spela 2 och en halv period med bruten käke eller En hel match utan susp
 
Materialfrågor:
Skridskor: Bauer
Handskar: Bauer
Suspensoar: Junior
Klubba: Okänd
 
 
 
 
Det var dagens intervju det. Imorgon kommer intervjun med en annan Tönsberg Vikings värvning, Alexander Strande. Den publiceras klockan 19:08 exakt. Så håll koll på tiden gott folk ;)
 
 
Hockeyns Bakgård vill passa på att hälsa dig, Kalle Varmt Välkommen till Skien Ishockeyklubb!!
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0