Intervju med Alexander Strande....

Precis som utlovat, 19:08....
Här har ni då den, intervjun med ett annat nyförvärv från Tönsberg Vikings.
Alexander Strande, som får äran att bli 5:e varelse att bli intervjuad av Hockeyns Bakgård.
Alexander får även den stora äran att bli förste norrman genom alla tider att bli intervjuad av Hockeyns Bakgård.
Förstår att det är en stor afton för Strande....
 
Om vissa läsare skulle ha problem med norskan så hänvisar jag till Kommentars-fältet.....
 
Håll tillgodo!
 
Allmän info:
Född:  ja.. i Bærum
Bor: i Tønsberg
Civilstatus: Dessverre jenter jeg har kjæreste, og er fornøyd med det
Moderklubb: Jutul
Andra klubbar: Frisk Asker & Tønsberg Vikings
 

Vi startar med en standardfråga. Du är den femte människan att bli intervjuad på Hockeyns Bakgård. Hur känns det? I

forhold til at vi er over 20 mann på laget så kjennes det egentlig ganske bra.

 

Är du annars en flitig besökare på Hockeyns Bakgård?

Hockeyns bakgård, hva er det? Joda har vell vært innom et par ganger de to siste ukene, men må si at jeg dessverre ikke hadde hørt om bloggen før.  Jeg trodde egentlig bare at det var jenter fra 13 til 17 år som skrev blogg, også kostholds freaker som er middels interessert i å legge ut bilder av måltidene sine. Men du (Ted) er innenfor den sistnevnte kategorien. Med tanke på alle shakene dine etter hver treningJ .. jeg syntes at du gjør et bra arbeid med bloggen. Hockeyens bakgård er et bra bidrag for hockey interesserte.. keep it up!!

 

Du har ju, precis som Kalle (Kristoffer Karlsson) varit med i Skien IHKs trupp sen vi gick på is. Hur känns det?

Det var litt tregt i starten men må si at jeg syntes at det blir bedre og bedre for hver dag.

 

Vad var det som gjorde att du skrev på för Skien Ishockeyklubb?

Skien hockey virker som en klubb som vill noe i fremtiden. + at jeg kommer til å få mere spilletid i Skien, enn hva jeg hadde fått i Vikings.

 

Du har gjort 4 säsonger i Tönsberg Vikings A-trupp vilket är en lång tid. Vad är det som gjort att du stannat så pass länge?

Det er først og fremst miljøet i laget, og ikkeminst at laget presterte veldig bra på kort tid, noe som ga resultater, Ledelsen satte seg mål før hver sesong som virket spennede og bli med på. Noe det også var.

 

Du anslöt till Vikings just i början på deras satsning. Hur känns det att ha varit med om en sådan resa som Vikings gjort? (från 2 div till get)

Det er en helt ubeskrivelig følelse. Vi vant først andre div. Året etter var målet å bli blant de 8 beste lagene i første div (vi kom på 6.plass) Året etter var målet å vinne første div, noe vi gjorde og vi spilte Get- kvalikk, noe som var veldig morsamt og være med på. (vi kom 3.plass i ”kvalet”) Deretter var målet og vinne første div og ”kvalet” noe vi også klarte, og vi rykket opp i Get-ligaen. En veldig morsam og historisk reise. Og  nå kanskje jeg får muligheten til og bli med på noe lignende igjen. Det er bevist at ingenting er umulig.

 

Och hur var känslorna ifjor när ni vann kvalet till GET-ligaen och tog steget upp?

Holder det med å si at vi feiret i 9 dager? Känslorna var det bra med, det var værre med levra..

 

Du pendlar mellan Tönsberg och Skien till träningen tillsammans med Kalle. Hur är det att pendla med Kalle?

Det ble bedre når vi fikk med oss Frikk på pendlingen. Neida Kalle er en morsam liten kille, det er aldrig noen pinlige stillehter i bilen. Men må si at det er faktisk litt deilig når han sovner. (bare ikke si det til Kalle)

 

Hur lyder dina första intryck av Skien Ishockeyklubb?

Kan vi ikke heller snakke om andre intrykket mitt av skien ishockeyklubb? En klubb som vill noe med satsingen sin, en klubb som har bra fasiliteter. En klubb med stabil økonomi noe som er viktig for å lykkes sammen med en del ildsjeler.

 

Och hur lyder dina tankar kring vår anläggning, Skien Fritidspark och Isstadion?

Det virker veldig bra av det jeg har sett, jeg har bare fått sett ishallen, akrobat og minigolfbanen. Men jeg må få legge til at jeg kanskje syntes A-lags garderoben er litt liten. Men den har sin sjarm mye takket være altmuligmannen Marius Veierud #18. (hvis du leser dette Marius, så har jeg enda ikke sett noe til den knaggen du skulle henge opp på plassen min ;) )

 

Du har ju gjort några säsonger i 1 Division nu. Beskriv serien litegranna.

Nå i år så blir jo serien litt anderledes ettersom at alle 2 lagene ikke er med lengere. Og at det blir 3 kamper mot hvert lag istedenfor 2. Men serien i seg selv har vært en god blanding, med det mener jeg at man kan spille kamper der man vinner to sifret og man spiller andre kamper der man virkelig må blø for drakta. Men i år så tror jeg nok at 1 div kommer til å bli bedre en noen gang, med mange jevne lag og mye tøffe oppgjør.

 

Alla våra fans är nyfikna på våra nya spelare och för att stilla deras nyfikenhet så får du precis som alla andra intervjuoffer beskriva dig själv som spelare, så hur är du på isen?

Da syntes jeg at alle de nyfikna fansen skal ta seg en tur å se ;) neida, jeg ser på meg selv som en grovjobber som liker å spille litt tøft, liker at det smeller litt. Jeg er vell en spiller som tydligvis hater å score mål ettersom at det ikke forekommer så ofte..

 

Sista frågan då, vilka är dina mål och förväntningar inför den stundande säsongen i Skien Ishockeyklubb?

Mitt mål er å vinne alle kampene, og gjør vi det så vinner vi jo også serien. Men realistisk sett så ser jeg helst at vi etablerer oss litt over midten av tabellen.

 

Vanlig syn i vinter?? Strande utan hjälm....

 

Ett par korta frågor:

Förebild på isen: Sean Avery & Tie Domi

Favoritlag i Sverige: Färjestad

NHL: NY Rangers

KHL: SKA st.Petersburg/Metallurg Magnitogorsk

Norge: Vikings

Tempo-Rogge eller El Grande Serpiente

Før vi spilte kampen mot Ringerike så hadde jeg valgt Tempo Rogge. Men jeg må si at mitt valg faller på El Grande Serpiente. Og jeg syntes at han fortjente den stråhatten etter kampen ;) (sorry ass Rogge)

 

Materialfrågor:

Skridskor: Nike/Bauer APX

Handskar: Bauer 4rull

Suspensoar:  Litt trist men jeg har hatt min Jofa susp helt fra jeg spilte G15 og til den dag i dag 19.08.12, den suspen har vært med på en hel del, blant annet en by tur takket være Kalle. R.I.P JOFA!!!!

Nå har jeg fått ny susp en Reebook, som jeg ikke har fått prøvd enda.. men jeg tenkte å gi min Jofa susp til Hockeyens Bakgård, sånn att admin kan kjøre en liten budrunde på den, så går pengene til et veledig formål. redd barna, barneavdelingen på sykehuset etc. Men det får bli admin av bloggen som styrer det.. J

Klubba: Bauer Vapor pro p.91 left 102 flex

 

 

Hockeyns Bakgård vill passa på att önska även dig Alexander, Varmt Välkommen till Skien Ishockeyklubb!!

 

 

/ Captain #6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0