Signerat & klart....

Efter ett antal veckor fyllda med funderingar, samtal, familjeråd, möten och sömnlösa nätter har jag nu tagit mitt beslut.
Ett sådant här beslut är aldrig enkelt att ta, speciellt inte när det finns mer än en part inblandad.
Givetvis är det ett angenämt problem. Att ha ett par klubbar att "välja" mellan är ju ett helt fantastiskt gott kvitto och en enorm boost för en själv som ishockeyspelare och ens självförtroende.

Jag hade sedan en rejäl tid tillbaka bestämt mig för att det skulle bli fortsatt spel utomlands.
Orsakerna till att jag vill stanna utomlands är ett par. En av dom, i Sverige har jag spelat i hela livet, mött många lag, många spelare, sett många ishallar. Man kan liksom det systemet litegrann.
En annan, och kanske den största anledningen till mitt fortsatta utlandsäventyr är att det just är det, ett utlandsäventyr. Som ishockeyspelare får man uppleva nya saker, saker som man aldrig kunnat drömma om i den svenska hockeyn (finns både positiva och negativa såklart), möta nya lag, nya spelare, se nya hallar och ställen. Som person får man lära sig en ny kultur (även om SWE-NOR är ganska likt så har norrbaggarna sina förskräckliga "Niste-packer" ;) ), skaffa sig helt fantastiskt många nya erfarenheter som i sin längd kommer påverka en som mänska och inte minst chansen att lära känna en massa fantastiska människor.
Finns givetvis en del orsaker till, men dessa är väl lite av "huvudgrejerna". Så ni, mina vänner därhemma. Ni får komma hit och hälsa på om ni saknar mig, kan kanske dröja ett tag annars ;)

Jag fick efter vår kanonsäsong i Skien ett par samtal ganska tidigt efter sista matchen. Att stänga dörrar ska man aldrig göra känner jag, så jag bestämde mig direkt för att inte avböja någon direkt.
Efter ett antal besök, provträningar och fler samtal stod det de sista 10 dagarna mellan två klubbar. Två satsande klubbar som verkligen gjort grymma intryck på mig och som verkligen tror på mig som ishockeyspelare. Men man kan ju inte spela på två ställen. 

Jag har ju även en tjej. Världens underbaraste tjej dessutom (nu fick jag de sagt, så kanske jag slipper ta disken ikväll...). Sådana saker måste man ju med ta ställning till. Min tjej har här i Skien fått lite av sitt drömjobb. Så att flytta nånstans kunde ju innebära stora risker för henne. Tänk dig ett städjobb på ett sledet hotell i polska Tychy Marta ;)

Men ett beslut är ju tvunget att tas i någorlunda tidig tid. Av respekt för de två klubbarna, av respekt för våra arbetsgivare, hyresvärd och givetvis med respekt för oss själva. Men ett sånt här beslut, det är baskemej inte lätt att ta, det ska ni veta.
Men det är ju såhär hockeybranschen fungerar. Har man tur så blir man kontaktad och får intressanta erbjudanden. Man måste ju göra ett val tillslut.

Jag har valt att skriva under ett nytt ett-årskontrakt med Skien IHK.
Bakom detta val finns det såklart anledningar.
Jag har en stark tro på klubben, inte minst sen nya coachen Brett Stewarts intåg. Hans jobb och erfarenheter kommer bli otroligt nyttiga.
Try-Outen blev lyckad, ett antal av de spelarna som var på besök har ställt sig mycket positiva till att "bli med".
Resan som nyss påbörjats, där vi vunnit 3 division och avancerat. Givetvis kittlande att vara med på.
Klubbens satsning, man vill framåt och uppåt!
Och även såklart, de två viktigaste anledningarna! Dels min och tjejens sociala situation. Våra jobb, speciellt då tjejens som hon verkligen älskar! Våran lägenhet. Vi trivs fantastiskt bra i Skien som definitivt är en av de finaste städerna jag sett, naturen runt omkring, hamnen, miljön ja allt.
Och sen då den andra huvudanledningen. Alla NI fantastiska människor som finns i och runt klubben Skien Ishockeyklubb!


Tillsammans har VI gjort säsongen 2011-2012 till en oförglömlig säsong i Skien IHKs historia, och tillsammans skall VI göra säsongen 2012-2013 till en oförglömlig säsong i Skien IHKs historia!

Jag har en grymt fin känsla om att det här kan bli riktigt bra!!


Om ett par timmar kommer den hett efterlängtade "Säsongsutvärderingen", håll utkik :)


/ Captain #6

Trackback
RSS 2.0