Intervju med Robin Lindal....

Så kommer den då, den hett eftertraktade intervjun med Skien IHKs första nyförvärv, om än med viss fördröjning pga. att undertecknad denna afton varit bortbjuden till den sympatiske Mats Nyegaard.
Tack för kaffet Mats!

Robin får nu även den oerhört stora äran att bli förste varelse att bli intervjuad utav redaktionen på Hockeyns Bakgård.

Håll tillgodo!

Allmän info:
Namn: Robin Lindal
Född: 88-02-15
Bor: För tillfället Kristianstad men snart Skien
Civilstatus: Sambon Lina
Moderklubb: Kristianstad IK
Andra klubbar: J-18 Växjö Lakers, Kristianstad J-20 Elit, Osby IK div 2, Sölvesborgs IK div 3.


Som den trogne läsare och besökare du är på Hockeyns Bakgård, hur känns det nu att få ett helt inlägg med dig själv i strålkastarljuset?
- Känns otroligt bra att få synas på en så väl meriterad blogg!

Hur känns det att ha klart med klubb såhär förhållandevis tidigt?
- Skulle vilja säga att det är en otrolig lättnad för nu kan jag fokusera på sommarens träning ;)

Vad fick dig att välja Skien IHK?
- Den otroliga stämningen är en stor bidragande faktor, samt då alla möjligheter som finns för att utvecklas både på det personliga planet och klubbens målsättningar.

Du är beryktad i Sverige för din reptil-plock där du gärna gör "en Brodeur" (dvs, går från is till tak med plocken), hur skulle du vilja beskriva dig själv som spelare?
- Haha, jag skulle vilja beskriva mig själv som väldigt lugn i mitt sätt att agera på isen. Men med bra fart under skridskorna som har varit en av mina styrkor. ”pucken är inte i mål för ens den har korsat mållinjen” brukar jag själv säga.

Du var min hemlige gäst och inneboende under Skien IHKs try-out och fick uppleva samma behandling som Man United-keepern De Gea, (för att komma undan alla journalister gömdes Robin bakom ett lakan 
påvägen in på Skien Isstadion), hur upplevde du detta hemlighetsmakeri?
- Väldigt roande måste jag säga! ;)

Vad fick du annars för intryck utav klubben Skien IHK under dina dagar här?
- Gedigen, meriterad klubb som vill framåt och med en god laganda, samt då en härlig ledarstab.

Hur lyder dina tankar om Skien Isstadion samt den enorma anläggningen Skien Fritidspark?
- Först när jag såg hur stort allt var och hur mycket det fanns runt om kring fanns det inte ord att beskriva den. Kan nog inte än idag göra det.

Garderoben (omklädningsrummet) då? Kommer du trivas i den?
- Separata platser, gott om plats, lukten. Kommer att stormtrivas!

Hann du skaffa dig en bild av "Byen" Skien under ditt besök?
- Fin stad med allt som man till synes kan behöva. Kanon utsikt från bron vi körde över, slog ju det mesta jag sett tidigare.

Du hann iaf med ett besök på "Byens" bästa pizzeria Campino där du valde att förtära en kebabtallrik, ditt betyg på den?
- 4.5/5 får den för dess kvalitet på köttet och dess pommes sen kunde det varit lite mer tryck i såsen på den.

Du lyckades med konststycket att köra vilse på de norska vägarna och hamnade långt ut i den norska vildmarken, vad tycker du om just dom, de norska vägarna? (Robin litade blint på sin GPS enligt 
egen utsago).
- Haha ja det va minst sagt ett roligt fenomen det där, mycket fint va det i alla fall i skogen med några små insjöar och lite sladdig grusväg. Kvalitén på vägen var kanske inte den bästa då jag höll på att skicka fjädringen genom huven ett par gånger.

Du fick äran att träffa den store legenden här i Skien, Helge Roar Haugen (Legendförklarad överallt, förutom på Lundetangen där det allt som oftast slutar med utvisning), hur lyder ditt första 
intryck av honom?
- Gedigen, trevlig och rolig man! Mycket tacksam över boken jag fick av honom också innan min hemfärd!

Snuset är dyrt i Norge, hur löser du detta problem?
- Hmm, ja till synes så va den ju det. Men har på sistone dragit ned på snusandet och ligger ungefär på en lösdosa i veckan så det klarar ju sig ett bra tag.

Sista frågan då, vilka är dina mål och förväntningar på den kommande säsongen i Skien IHK?
- Att vinna! Hålla en hög nivå på både mitt eget spel och lagets. Helt enkelt att tillföra något till klubben.


Ett par korta frågor:
Förebild på isen: Patrik Roy, samt Gusten Thörnqvist som jag träffade personligen när han hade en kort session i Växjö Lakers.
Förebild i KIK genom tiderna: Johan Svensson       
Favoritlag i Sverige: Brynäs Tigers
NHL: STL. Blues
KHL: Dynamo msk.
Norge: Skien ;)
Monsterplock ala Brodeur eller fight ala Hextall: Måste ju säga att jag hellre gör en monsterplock ala Brodeur då jag inte är så mycket för att ta en fight.


Materialfrågor:
Benskydd: Bauer
Plock: TPS
Stöt: Bauer
Klubba: Kynetyk full carbon


Återigen, Varmt Välkommen till Skien Ishockeyklubb Robin!



/ Captain #6


Kommentarer
Postat av: Chipsa-jerry

Härligt o läsa detta era lojja kioskaskrab :) lite besviken på att du väljer tv räddning före fight då om jag inte minns fel hade du ett ett temprament i kassen i ungdomslagen!

2012-04-26 @ 08:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0