Besök och Norska turer...

Jaha, så var påsken över för denna gången. Som ni trogna besökare märkt har uppdateringen varit sådär de senaste dagarna. Besök från Sverige, utflykter mm mm har helt enkelt tagit all tid. Men nu är vardagen tillbaks, och så även jag :)

Fredagen spenderades som ni vet i Oslo på Jordal Amfi där vi såg Tre Kronor leka sig till 7-1 mot Norge.
Lördagen spenderades ute i Telemarks underbara natur samt i soffan där vi såg Skellefteå AIK avancera till final efter en kassaskåpssäker seger mot AIK.
Söndagen då, jo den tillbringades också även den till viss del i Telemarks natur. På bergstoppar och i skogen trivs jag väldigt bra numera. Detta överraskar säkerligen en del av mina vänner därhimma samt min gamla "Lekis-fröken" Kerstin Plantin. Som liten avskydde jag när vi skulle ut i "Mulleskogen". Det fanns ingen toalett i skogen, och Gud hjälpe om man skulle bli nödig. Tror faktiskt detta var den största anledningen till varför jag ogillade skogsutflykterna så mycket. Men norrbaggarna har ju i sin kultur att "gå på tur" ett par gånger i veckan. Samt att min sambo är en ren friluftsmänska, kanske detta har börjat smitta av sig... Naturen här i och runt Skien och Telemark är iaf helt otrolig. Snötäckta fjälltoppar i horisonten och berg vart man än vänder blicken är ju ting man bara ser på film som skåning. För oss ifrån socknen himmavée är väl den mäktigaste synen man upplevt ett Fjälkinge Backe en tidig morgon i augusti. Är ju inte fy skam i och för sig...
Jaja, slut på tramspratet.
Måndagen var det dags för Odd Grenland att ta sin första seger i årets upplaga av Tippeligaen. De två tidigare matcherna har dessvärre slutat med förlust. Vad kunde då passa bättre än att vända denna trista trend än matchen då svåger Nisse gjorde livsdebut som "Vert". Vi intog bortasupporterläktaren dryga kvarten innan de styvt 500 Lilleström-supportrarna intog densamme. De bjöd oss sedan på fantastisk sång i 2 timmar, tack för det! Gamla Mjällbyspelaren samt Arkeltorparen Jesper Westerberg spelade 90 minuter till höger i Lilleströms backlinje och gjorde det bra. Gamle Elfsborgstränaren Magnus Haglund satt prytt och stiligt iklädd kavaj i bortalagets "bås". Odd vann matchen, 2-0 och det bjöds på mycket bra fotboll, underbar stämning, snygga mål samt gott kaffe. 
Tisdagen spenderades på resande fot. Den dödsdömde röda Mazdan satte kurs mot fosterlandet. Sedvanlig inhandling av alkoholhaltiga drycker, snus, mat och alla andra livsnödvändiga ting är måsten på dessa utflyker en gång i månaden. Skillnaderna på priser är så enorma, därför tar vi gärna en tur till fosterlandet med jämna mellanrum.
Igår lämnade även svärmor och svågers Skien för ett drygt dygns resande norrut.


Resan till fosterlandet förstörde tyvärr lite av min afton då jag tvingades missa första SM-finalen. Men enligt rapporter skall Brynäs varit giftiga som en viss Ola H i storform. Tror nog fasen att Brynäs kammar hem det här. Vilken 100-årspresent!

______________________________________________________________________________________________

Har idag läst om Hugo Stenbecks miljoner i Malmö Redhawks. Men utan att veta mer än det som finns på nätet vill jag inte uttala mig mer direkt. Mer än att säga, HERREGUUUUD MALMÖ REDHAWKS! VAD HÄNDER!!??
______________________________________________________________________________________________

Läste att Kung Conny ryktas vara påväg till Leksand. Riktigt coolt! Blir spännande att följa Kung Conny under Silly-Season.

Skien IHKs try-out närmar sig med stormsteg. Nu i helgen är det dags. Kan avslöja att jag kommer få en inneboende från Sverige. Mer än så vill jag inte uttala mig om ;)



Smakbit av Telemark



/ Captain #6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0