Genomgång, IK Comet Halden

 
Så går vi på en av seriens i mina ögon två STORA guldfavoriter.
IK Comet Halden, som vi stöter på i Halden Ishall den 24 oktober.
 
Comet kommer som ni förstått från staden Halden som ligger i Östfold Fylke. Halden ligger mer eller mindre i Sverige. Precis på gränsen så att säga. I Halden lever det cirkus 24 000 människor.
Ungefär denna vägen kommer Turvognen att köra oss. Det lär ta runt en 3 timmar.
Här kan vi nog räkna med en Sverige-visit också. Skulle tippa på att Lasse Kongo behöver fylla på förådet...
 
Comet har en hemsida som håller mycket hög klass!
Att jämföra med tidigare genomgångna klubbar skulle jag vilja sträcka mig så långt och kalla den Världsklass!
Allt man undrar över finns, den är snygg, till och med en lite "Teaser" inför premiären finns där. Vad mer kan man begära liksom?
Här hittar ni den förresten.
 
IK Comet Halden bildades 1961.
Man hade sin storhetstid mellan åren 2004 och 2009 då man spelade i GET-ligaen. Men så i början på sommaren 2009 var pengarna slut och man tvångsnedflyttades till 1 Division.
Man har de 2 senaste säsongerna blivit tvåa i serien, efter suveränen Tönsberg Vikings.
Det har inneburit kval mot GET-ligaen. Där har man dock inte riktigt räckt till.
Man har dock varit nåt nummer för stort för övriga lag i 1 Division. Ja, förutom Vikings då.
Comet fortsätter dock att satsa vidare. Man har behållit stommen från laget ifjor och har förstärkt med ett antal spelare av god kvalitet.
 
Man satsar säkerligen på att gå "hela vägen" denna säsong!
 
Truppen, som jag redan varit inne på ser som sagt oerhört stark ut!
Här har ni den.
 
I Comets organisation finns förresten min gamle tränare från mitt sista halvår i den numera begravda klubben Hässleholms HK. Ted Suihkonen är tränare för klubbens Juniorer. Han har gjort ett föredömligt jobb där har jag hört. Ser framemot att träffa dig i vinter Ted!
 
Comet spelar sina hemmamatcher i Halden Ishall, en fin arena även den enligt hörsägen (aldrig varit där själv). Den är byggd 1988. Det råder lite oklarheter kring kapaciteten. Så jag chansar och går på den källan jag finner som mest pålitlig. 1800 personer är välkomna in i arenan.
Några bilder?
Trollarinken?
 
             
 
Comet är med största säkerhet med i den absoluta toppen när tabellen skall summeras.
 
 
 
 
Vill tillslut Gratulera mitt Älskade Malmö Redhawks som ikväll premiärslog Örebro HK på bortaplan med 0-1!
Underbar start för Rödhökarna!
 
 
 
Det var allt jag hade att bjuda på för ikväll!
 
På återseende!
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0