Genomgång, Hasle/Lören IL

Nästa lag ut är Hasle/Lören IL som vi möter på bortaplan veckan efter seriepremiären mot Nes IK, alltså den 26e.
 
Hasle/Lören IL är en Oslo-klubb som håller till i Lören området.
Vår litauiska buss kommer rulla ungefär denna vägen och det beräknas ta lite mer än 2 timmar...
 
Hasle/Lören IL innehar en extremt dålig hemsida, vad gäller hockeyavdelningen. Ingen matnyttig info finns överhuvudtaget.
 
På Eliteprospects då?
Nej, inte ett smack....
 
Det jag vet är att man de senaste åren varit ett stabilt lag på övre halvan av tabellen i 1 Division.
Man är med all sannolikhet ett gott hockeylag.
 
Hasle/Lören IL spelar sina hemmamatcher i Lörenhallen.
En riktig Plåtlada som har plats för 1500 åskådare. Den byggdes 1986.
Här har jag aldrig spelat själv.
Men på en genomresa ifjor stannade vi till för att bevittna vårt U-17 lag i denna lada.
Och det säger jag er, Tigerdome i Jonstorp är Madison Square Garden i jämförelse....
 
 
Hasle/Lören IL är annars en klassisk klubb i Norsk ishockey.
Man har tagit 3 Kongepokaler på 70-talet.
Man spelade senast i GET-ligaen (om den nu hette så) 96/97.
 
 
Det var allt jag hade at bjuda er på ikväll, ha de gott sålänge!
 
 
/ Captain #6
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0