Efter match, Comet, Away

 
Sista matchen året 2012 blev inte riktigt som vi hoppats...
 
Ett heltaggat Comet körde över oss fullständigt.
 
Vi var totalt energilösa.
 
Vad detta beror på har jag inget bra svar till.
 
Men det är omöjligt att blunda för de två miserabla träningarna torsdag och fredag före match.
Det kan givetvis spelat en roll.
 
Jaja, självklart hade vi velat avsluta denna halvan av säsongen på ett bättre sätt.
Men nu blev det som det blev.
 
Vill i vilket fall önska Comet lycka till vidare.
Vi har nu spelat 3 av 3 mot Comet, och i mina ögon är det seriens näst bästa lag.
Man är stora, starka och mycket tunga att möta. Man har ett gediget lag rakt igenom med ett antal gubbar som har de dära spetskvaliteterna.
Hur långt det räcker återstår att se, men jag skulle bli mycket förvånad om inte Comet spelar kval mot GET-ligaen om några månader.
 
Förresten, tack för att vi fick låna era försäsongströjor när vi glömde våra i Templet....
 
 
För vår del väntar nu ett juluppehåll.
Det var längesen jag sett framemot ett juluppehåll så mycket som jag gjort denna säsongen.
Vår skrala poänginsamling och all turbulens med saker som inte fungerar runt A-laget har såklart en jätteroll i detta.
Det suger energi ur en som de norrländska bauta-myggorna suger blod ur en en sommarkväll på Forssvallen i Bjästa.
 
Skall bli otroligt skönt att bara få släppa detta här för ett litet tag.
 
 
Vill önska er alla en utomordentligt fin afton!
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0