Inför match, Hasle/Lören, Away

 
VS.
 
 
Efter det nätta matchuppehållet på 10 dagar så är det imorrn dags för ännu en bortamatch.
 
Oslo-klubben Hasle/Lören väntar i 1 Divisions råttbo nummer 1 (jaa, nu när Kongsvingers lada är riven), Lörenhallen.
 
H/L ligger just nu på en sjundeplats i tabellen med 17 vinster och 16 förluster.
 
Vi har mött H/L två gånger redan, vilket resulterat i en storförlust på bortaplan i vilken som var vår andra match i seriespelet.
Hemmamatchen var lite jämnare, här vann H/L i sudden.
 
 
Undertecknad är fortsatt skadad och kommer tyvärr inte till spel imorrn.
Har dock under de senaste dagarna varit med på is och "samlat puckar" och diverse, så har fått följa laget på nära håll.
Och det ser laddat ut. Trots dåligt med folk så tycker jag grabbarna har tuggat på, och jag tror nog att detta lilla matchuppehållet gynnat oss.
Vinsten på lördagen uppe i Narvik smakade mumma, och det är den vi ska bygga vidare på.
#58 är inte heller med imorrn. Ja, han kommer förresten inte att vara med på ett tag då han blivit avstängd i 6. 6!!!!! matcher efter den mycket omdiskuterade tacklingen under söndagsmatchen uppe i Narvik.
 
Men in i laget kommer enligt hörsägen ett antal spelare från Lynx samarbetsklubb, GET-liga klubben Tönsberg Vikings.
Dessa spelare kommer självklart att bli en injektion!
Det är inga dåliga lirare kan jag lova!!
 
 
 
Blir för egen del att följa matchen på nätet, vilket kan vara bland det värsta jag vet.....
 
 
Den nye keepern Chand Smith kommer för övrigt att spela sin tredje match för Lynx imorrn!
 
Med i laget som reser till Oslo finns även "Comebackkungen" som gör sin blott nionde comeback denna säsongen!!
 
 
Nån vidare utförlig "Efter match" skall ni inte förvänta er eftersom jag inte kommer beskåda matchen. Så vet ni det.
 
 
 
Till sist kan jag avslöja att den redan nu mytomspunna och hett efterlängtade intervjun med Mannen, Myten, Legenden, "Colamannen" kommer att dyka upp här på Hockeyns Bakgård redan nu IKVÄLL!!

SÅ HÅLL UTKIK!! ;)
 
 
 
/Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0