Efter match

BOMBEN I OSLO.......
.......briserade rejält och hördes över hela Telemark.
 
 
Ja, det var en rejäl mina vi trödde på i Lörenhallen igår.
Det var rent ut sagt hemska bilder om man såg det genom Lynxögon.
0-5 i baken efter första perioden efter mer eller mindre Björnligeuppträdande.
Andra perioden spenderar vi 18 av 20 minuter med en eller två man mindre på isen. Har aldrig någonsin upplevt liknande.
Tredje perioden avslutar vi dock bra då vi vinner den perioden med 1-0. Men det var nog ingen skräll det heller då Hasle/Lören förlänge sen slutat spela. Visst, vi börjar åka skridsko och spela vårt spel. Men vafasen, det är ju så dags när det står 8-0 till hemmalaget på tavlan och det återstår 20 minuter....
 
Jaja, lite om matchen då. Inte alltför mycket bara, då det lätt kan leda till kraftig depression bland mina kära läsare.
 
Allting var perfekt, alla förberedelser var perfekta. Vi var framme i Lörenhallen 2 timmar före nedsläpp. Precis så som det ska vara!
Lasse Kongo var utbytt (Tack Gud) mot en tillsynes enormt rutinerad herre som vi kan kalla Bertil, då han påminde starkt om en viss Bertil Svensson, fast utan skägg....
Resan med vår 70-talsbuss gick alltså bra!
 
Väl framme, som sagt i perfekt tid började var och en med sina egna grejer. Vissa sparkar boll, eller "Tvånudd" som det heter, vissa joggar en runda, vissa promenerar, medan andra tar en dusch. Ja ni förstår, alla är vi olika.
 
Vad som hände sedan vet jag inte.
Det finns INGA förklaringar.
Ett gäng proffessionella (ja, vi är ju inte betalda proffs, men nog är vi alla proffessionella i det vi håller på med) går ut på isen och spelar en förstaperiod som hade fått Drammen River Rats att slå volter av glädje....
 
I andra perioden sker ett antal ting jag aldrig tidigare varit med om....
Vår center Filip Nilsson åker på en bentackling i mittzon vilket genererar i 2 minuters utvisning på H/L backen. Stunden senare inträffar en liknande incident fast tvärtom. Vår back, Kalle Karlsson bentacklar en kille i deras lag. Resultat? Matchstraff och förmodad avstängning på Kalle...
Därimellan får en annan Lynxback, Kris Töen Nielsen dubbla matchstraff för roughing samt osportsligt uppträdande vilket får domaren att sätta 10, 10!!!!! minuters utvisning på oss!? Hallåååå!? 10 minuter!? Kan man ens få det i ishockey!? Alltså, vi fick spela med en man mindre i 10 minuter!
 
Jag är själv ingen domare och har ingen superkoll på regelboken, men jag har aldrig hört om liknande.
 
Jag hatar att komma med bortförklaringar till förluster, och att skylla på domaren är verkligen INTE min grej.
Det gör jag inte efter denna match heller.
Det har varit mycket snack under dagen om domarinsatsen.
Faktum ÄR att han var lika dålig/bra åt båda håll. Att skylla vår mediokra insats på domaren blir bara löjligt.
 
Hasle/Lören är med facit i hand ett mycket bra ishockeylag. Jag skulle bli oerhört förvånad om dom inte finns med i den absoluta toppen när ligan skall summeras.
Men så bra att vi ska torska med 8-1 är dom inte.
Vi gör kort och gott en plattmatch.
 
Att spela 18 av 20 minuter i andra perioden med en man mindre på banan är ohållbart.
 
Jag tror och hoppas att vi lärde oss mycket av det som hände igårkväll.
För nåt liknande vill jag aldrig uppleva igen.
Denna något märkliga match hör till det förflutna. Den är glömd och kastad nånstans.
 
Det finns massor av olika sätt att dränka sina sorger efter förluster.
Vissa väljer att skrika lite opassande ord emellanåt, stirra ner i golvet och bara prata inom sig själv.
Vissa väljer dock att göra det på något annorlunda vis....
Enligt starka rykten skall en rakad man iklädd endast "sinnpaj" stått och skrikit "satana perkele" runt 05:00 snåret natten mot torsdagen. I sina händer hade mannen enligt ögonvittnen en Koskenkorva och en "niv"......
 
NU är det nya tag, och det var det för dom flesta alla redan runt 00:01 torsdag.
 
På lördag vankas det Fest i Skien.
Skien Lynx inviterar ALLA till Hockeyfest i Templet.
Nedsläpp, 16:00.
 
DET ÄR I MOTVIND DRAKEN LYFTER!
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0