Inför match

 
VS.
 
 
 
 
Det duggar tätt nu.
Givetvis är det hemmafesterna i Templet jag snackar om.
 
Imorrn lördag är det dags för nästa fest!
Klockan 16:00 är det nedsläpp.
För motståndet står klassiska Furuset.
 
Minns ni Hockeyns Bakgårds genomgång? Här har ni den.
 
Furuset har i skrivandet stund 1 poäng mer inspelad än oss. Man har även 3 matcher mer spelade.
 
 
Efter onsdagens förlust mot Ringerike Panthers står vi samlade med positiva tankar.
Vi gör, trots förlusten en mycket bra ishockeymatch.
Vi spelar så som vi ska spela.
Alla gör jobbet, och vi bevisade inte minst för oss själva att vi är ett bra ishockeylag.
 
Självförtroendet har trots torsken fått sig en rejäl skjuts uppåt.
 
Matchen som imorrn utspelar sig på Templets is är en oerhört viktig match för oss.
Det är en match vi MÅSTE vinna!
 
Skall vi på allvar klara av vårat interna mål (hålls inom laget) så är det definitivt en sån här match vi bara MÅSTE vinna!
 
Furuset har blandat och gett såhär långt, och ska jag vara ärlig så har jag överhuvudtaget inte en aning om vad det är som står på andra sidan runt 16 snåret imorrn.
Men det spelar o andra sidan mindre roll.
 
Det jag dock vet är att det är ett blåklätt Lynx gäng som kommer vara hungriga som björnar som nyss kommit ur idet efter att ta den dära första segern på hemmabana.
 
 
Vi har sedan matchen i onsdags haft två träningar.
Torsdagens med lite blandat resultat. Många slitna ben och skallar efter onsdagens tuffa match spelade nog en stor roll här.
Kvällens träning var som vanligt inför en match. Kort, intensiv och mycket glatt humör.
 
Vi är taggade, det vill jag lova!
 
 
Onsdagens match spelades inför fantastiska 360 åskådare.
Jag hoppas att alla ni kommer tillbaka imorrn. Plus x antal till!
Jag hoppas alla ni som tittat på oss fått positiva upplevelser, och ser skönheten med ishockey!
 
Tillsammans skapar vi ännu en svårslagen fest i Templet!
En fest ingen vill missa!
 
 
Nedsläpp alltså, 16:00 i Templet.
Skien Lynx vs. Furuset
 
 
 
 Det är här vi håller till, Skien Lynx
 
 
Vad passar bättre en lördagseftermiddag än en hockeyfest!?
 
Varmt välkommen till Skiens ishockeytempel!
 
 
Ps. vågar man hoppas på ett LITE mer mäktigt intro imorrn?
 
 
 
 
 
Vi ses i Templet!!
 
 
/ Captain #6

Kommentarer
Postat av: Micke

Ännu ett lycka till, håller tummarna stenhårt för er. Och jag hoppas ni får en stor publik idag.

2012-10-20 @ 10:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0