Grattis!!

 
Den som må vara Skien Ishockeyklubbs största talang genom alla tider, Christian Kåsastul fick idag ett fantastiskt besked!
 
Christian har blivit uttagen i Norges U-16 landslag, vilket är ett helt enormt kul besked!
För Christian.
 För Christians familj.
För Skien Ishockeyklubb.
&
För hela Telemark som hockeyfylke.
 
 
Christian är som jag nämnt tidigare en oerhört stor talang.
En kille som är seriös med sin ishockey.
En kille som är extremt ambitiös. Killen tränar minst 2 ispass per dag.
Han vet vad han vill!
Sen har han ju den dära talangen med. En sån talang som vissa bara föds med. Hans skridskoåkning är exceptionell. Han har en grym teknik med stickan. Och kanske hans största styrka, spelförståelsen.
Är det något denna kille behöver jobba mer på så är det kanske skottet.
 
Jag har haft förmånen att få spela med några unga talanger som stuckit ut såhär långt under min "karriär".
Killar som jag spelade med i Osby IK.
Jesper Adolfsson, Fabian Rietz och Axel Blomqvist.
 
Christian är absolut på deras nivå!
 
 
Christian är en mycket spelskicklig back som har bra fart på rören.
Han kan gå långt, riktigt långt!
 
 
 
Återigen, stort stort grattis Christian!
Njut av stunden!
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0