Efter match, Manglerud Star, Away

Måste börja med att beklaga mig lite. Har haft fullt upp hela dagen, därav det något sena "Efter match" referatet...
Så har jag lättat litegranna på hjärtat :)
 
 
Det var med höga huvud och gott mod vi lämnade Templet i Skien runt 13-tiden igår.
Vi intog våran litauiska buss, satte oss ner och njöt gott av den mycket rutinerade Lasse Kongos körkunskaper.
 
Efter förra helgens utflykt till Bergen hade Hockeyns Bakgård tagit fram den stora motorsågen och kapade "zebrorna" och Bergens såkallade matcharrangemang längs med fotknölarna.
 
Efter onsdagens besök i Manglerudhallen väljer Hockeyns Bakgård istället att plocka ner hyllningskörerna från vinden.
Några oerhört sympatiska människor tog emot oss, servade oss med grejer och det ena med det andra. Maken till gästvänlighet vid en bortamatch har jag aldrig upplevt.
Den andra hyllningskören riktar sig mot domaren.
EN OERHÖRT BRA DOMARE!
Ett leende på läpparna genom hela matchen. Det gick bra att snacka med honom, oavsett vad det än gällde. Han ville inte "synas" och "stå i centrum" som så många andra domare i detta land.
Rakt igenom en klockren insats från huvuddomaren, och även av linjemännen!
Att han sen var svensk gjorde det inte sämre, då han kanske förstod lite av min underbara skånska dialekt iaf ;)
Inte konstigt att killen dömer i GET-ligaen!
 
Till matchen då...
Jo, det var inte en lika solig historia....
 
0-5 i baken efter de första 20.
En period då vi, ja, vad höll vi på med.
Martin Skipsgård Nilsen fick efter sin stormatch uppe i Bergen i söndags nytt förtroende mellan stolparna. Och jag tycker uppriktigt sagt synd om honom! Det var inte mycket till hjälp han fick....
Manglerud Star kom ut och fullständigt körde över oss. Vet inte om vi fortfarande satt kvar i bussen. Nej, så trevlig är definitivt INTE bussen....
Vi klappade ihop fullständigt.
 
Andra perioden spelar vi upp oss.
Men det vill sig inte idag heller. Vi har svårt att skapa chanser. Och när vi väl skapar dom, så har vi enorma problem att förvalta dom.
 
Tredje perioden är sen aningen bättre.
 
Kan konstatera att MS är ett mycket bra offensivt lag, med mängder av individuell skicklighet!
 
Räcker så.
För att vara ärlig så har jag redan förträngt denna matchen....
 
För redovisandets skull så redovisar jag resultatet. MS 8 - 0 Lynx
 
Det positiva från denna afton?
Domarna.
Matcharrangemanget samt MS sympatiska värdar.
 
 
 
Kommer en "Inside Lynx" med lite smarrig info alldeles strax :)
 
 
 
/ Captain #6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0