Pingst...

Jaha, röd dag i Norge.
Solen som varit på besök med allt vad det innebär var imorse då jag blev väckt av att min underbara och omtänksamma sambo startade dammsugaren borta. Värmen var kvar (Tack Gud), men solen borta. Kanske lika bra med tanke på Robbins brännskador efter de två senaste dagarnas strapatser.

När solen är borta innebär det att man på ett visst sätt kan återgå till det normala....

Efter ett fint pass på Akrobat i förmiddags kom jag hem till sambons långa "Teds Hushålls-syssle-lista"....

Och nu, efter en del timmars slit sitter jag här, fri att göra vad jag vill :)

Jaja, helgen har varit fantastisk på alla vis!
Det som dock saknas och som varit lite av toppen på apberget hade varit att beskåda Odd Grenland-Vålerenga på Skagerak Arena ikväll. Tyvärr fick jag tacka nej, hade ju den dära Hushålls-syssle-listan att beta mig igenom...

Nejdå, nu skojade jag. Faktum är att matchen blev flyttad. Odd (och Vålerenga förutsätter jag) hade en del killar som är iväg med Gutter-19 landslaget. Killar som till vardags är gjutna i elvan, iaf hos Odd. Därför var det ju inget dumt beslut att flytta matchen.

Nu är det EM-uppehåll även i Tippeligaen. Det kommer lägligt för Odd som nu får chansen att slicka såren mm efter en relativt horribel vår-del på säsongen.
_____________________________________________________________________________________________

Just EM ser jag framemot väldigt mycket nu! Formligen älskar de hära mästerskapen!
VM & EM är ju bara helt fantastiskt!
Att kunna slå på TVn och se fotboll varje kväll tillsammans med god grillad mat och en kall öl är aldrig fel, så är det bara!

Ett av de finaste och bästa minnena jag bär med mig är från EM 2008 i Österrike/Schweiz.
Jag och två av mina barndomskamrater fick tag i biljetter till Sverige-Ryssland på Tivoli-Neu i österrikiska Innsbruck.
Vi tog givetvis bilen ner, bodde på ett par hotell genom Tyskland för att sedan ansluta till ett totalt gulklätt Innsbruck. Vi checkade snabbt in på Camp Sweden, satte upp tältet (inte problemfritt) och anslöt sen till festen.
Det var verkligen helt enormt stort!
Att sen Sverige floppade mot Arshavin och co. dödade ju såklart lite av grejen. Men ändå, vilken fantastisk upplevelse att vara där!

Skulle kunna göra mycket för att få göra typ samma sak igen, fast i Ukraina. Men denna gång fick vi inte tag i bilhjetter....

Kommer handla mycket om fotboll på Hockeyns Bakgård de närmaste veckorna, så ni är förberedda på att ;)
_____________________________________________________________________________________________

Imorrn är det ny isträning. Känns fortfarande helt sjukt att vara på is "mitt i" sommaren. Nästan lite som när man som liten påg åkte runt på Sommarhockeyskolor lite här och var. 
Matchdags igen alltså. Undrar om Ungguttarna hittat nån medicin för att stoppa The Old-Timers framfart?

Såhär ser kontraktsläget ut i laget förresten:

Målvakter:
Robin Lindal (ny, Sölvesborgs IK)

Backar:
Ted Svensson
Mats Nyegaard
Marius Veirud
Matti Loumajoki (ny, Tromsö)
Tim Ailo Myklebust

Centrar:
Robbin Kristiansson (ny, HC Lidköping)
Stian André "Bergen" Gundersen

Forwards:
Andreas Söberg Holte


Klubben anordnar på söndag den 3e juni sin andra Try-Out inför opprycket till 1 Division.



Är det så att Du skulle bli upphetsad när du ser denna oerhört tvålfagre annons, tveka inte att höra av dig!! :)

För övrigt helt sjukt att man kan ha en Try-Out i början på juni... Men har man is så har man :)
_____________________________________________________________________________________________

Bara 17 dagar tills "Bomben" presenteras här på Hockeyns bakgård!!
_____________________________________________________________________________________________


Tack för i afton gott folk!



/ Captain #6

Trackback
RSS 2.0