Fortsatt Hockeyväder....

Traskade till dagens träning i ett fantastiskt hockeyväder. Helt underbart, +10 och strålande sol. Det är nu det är som roligast att spela hockey. Synd då att vi bara har en fullständigt betydelselös/meningslös match kvar.
Desto roligare är det då att följa all hockey på hemmaplan.
Kvalserien till Allsvenskan började idag. Karlskrona fullständigt krossade Borås på bortaplan, 2-7!!
Sundsvall hemmaslog Asplöven och blekingederbyt i Kockumhallen står just nu 2-2 mellan KRIF-Olofström, sudden.

Själv har jag bevittnat mina favoriter Hv71 (sålänge inte Mif finns i Elitserien så är de Hv som gäller för min del) mot Färjestad. Tung fight, 3-1 till FBK.

Mitt kära Mif fullbordade igår sitt och kanske hela hockeySveriges största fiasko i modern tid. Man missade kvalserien. Herreguuud!! Jaha, man har sketet ut en hel säsong till... Inte ens 70 miljoner ser ut att kunna vända detta. Men men, nya tag till nästa säsong.

Träningen ikväll för vår del var en klassisk "säsongsslut-träning". Djungelhockey och smålagsspel (gamla mot unga, givetvis) toppades med stripp-straffar. Uppladdningen till matchen på torsdag är maximal ;)
De utlovade mustaschbilderna kommer ej idag, då juryn (läs Ted Svensson) ansåg att ungguttarnas utväxt är alldeles för klen. Dom får två dagar till på sig att odla, så gör vi ett nytt försök innan matchen på torsdag!
Tänk de förresten, ett matchreferat kryddat med mustaschbilder! De vore nåt de!!

Skien IHKs try-out som jag lovade återkomma till är nu spikad. 14 och 15 april är det som gäller. Det hela kommer att utspela sig på Skien Isstadion och jag kan nästan garantera att det blir profil-fullt. Lirare som Anders "Döset" Strandberg och Legenden med målvaktshjälm ryktas vara på g. Några fler sköna profiler som är sugna?
Har ni frågor eller annat angående try-outen är det bara att ringa/smsa mig så lovar jag att göra mitt bästa för att svara på dina frågor. Om inte annat vidarebefordrar jag det till coach Brett Stewart eller coach Steinar Sörum. Mitt nr är 98486188, glöm då inte 0047 ;)
Eller skicka ett mail på ansiktsboken, funkar det också! 
Hemlig gäst utlovas!! 

Kommer att återkomma till den här Try-outen. All info som klubben släpper kommer jag publicera här, så intresserade har full koll :)



Keepern Martin Skipsgård Nilsen klappas om efter storsegern i lördags




"FOREVER UNTIL THE END"
(Klicka för större bild)

Förresten, Olofström slog KRIF, 2-3 i sudden.

Fridens liljor (som den gode Bosse i Osby alltid brukade skriva till mig)!!


/ Captain #6


Kommentarer
Postat av: lollo

Kanske hela gamla gänget (eller iallafall några stycken) från härliga "Team-88" kommer på try-out i Skien. De hade väl vatt nåt de ;)

2012-03-13 @ 22:11:32
Postat av: Anonym

Haha ja mamma, det hade varit helt underbart!! :)

2012-03-13 @ 22:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0