Hockeytisdag

Träningen ikväll var väldigt bra, härlig glädje och harmoni och ett skönt goo! Vilket såklart bådar gott inför torsdagens match! Årets viktigaste match för Skien IHK, kanske till och med den viktigaste matchen i klubbens historia!
Ni kan förutsättningarna vid det här laget ;)
Storpublik väntas, även denna gång! Klubben gör en satsning på att locka lite folk till dessa tre sista matcherna. Imorrn skall klubbens U-13 lag, anförda av Daniel Lindblad och Adam Bluma SR ut på stan och göra reklam, dela ut biljetter mm mm! BRA!!

Idag hade den fantastiske Helge Roar Haugen, Skien IHK-orakel, materialare, historiker, fd. keeper samt domare och allt-i-allo i klubben tagit med sig en GAMMAL tröja, närmare bestämt från 1968. Det var senast (och ändå?) gången Skien IHK vann 3 Division.


Lägg märke till Solo reklamen på bröstet. Klassisk läskedryck! Inte illa de!


Helge ville även passa på att tillägga att tröjan sitter lika tight nu, som den gjorde 1971 då han hade keepermunderingen på.
Väldigt snygg tröja enligt mig. Stilren! Gillar även siffrorna skarpt!

Riktigt underbart att avgörandet närmar sig med stormsteg! Känns i kroppen!
Går även rykten på mitt jobb att SFO-ledarna samt alla lärare planerar en anstormning av Isstadion. Fantastiskt att höra!!

Satt efter träningen i soffan och bevittnade sista halvan av MoDo-Linköping. Vilken match!! Enligt mig är det helt underbart med Djurgården i kvalserien, vilket intresse det kommer skapa för denna ångest/glädje fyllda serie!

Glimma har ikväll spelat mot Lund hemma, och fått ordentligt med pisk. 2-6. Aj aj aj. Nu blir de tufft att nå tvåan. Positivt dock att Lojje fick hänga en balja! Klen tröst kanske.

Malmö Redhawks slog ikväll Rögle på bortaplan, 1-3 samtidigt som Oskarshamn slog Västerås. Grym omgång för mitt kära MIF. Vågar man hoppas på en vändning denna gång!?

Till sist vill jag passa på att lugna alla oroliga själar därute. Ola H dök upp som en blixt från klar himmel och närvarade/dominerade på träningen efter ett märkligt försvinnande för lite styvt 3 veckor sen. Kan även glädja alla fans med att Ola H till 50% spelar matchen på torsdag!
I en kort kommentar efter träningen sade en lätt svettig Ola H att "det beror på vad mina nya lagkompisar på NHL12 säger. Får jag lov att missa 3 matcher på torsdag kväll är jag med mot Nesöya".

Det var allt för idag!
På återseende!


/ Captain #6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0