Fredagsmys

Fredagskvällen spenderas i soffan. På TVn är det Modo-Skellefteå AIK. Sudden väntar. Helt underbart att följa SM-slutspelet! Tuffa, tighta o grymma matcher kväll efter kväll.
AIK slog Luleå ikväll, och leder nu med 3-1 i matcher. Starkt som fasen!

Fick för någon vecka sen tillgång till Skien IHK oraklet Helge Roar Haugens uråldriga pärmar. Förr tillhörde dom hans farsgubbe. Men Helge fick ärva dom i takt med att hans intresse för klubben trappades upp. I dessa pärmar finns absolut all matnyttig info om klubben. Att överhuvudtaget få hålla och känna på dessa pärmar är en stor ära för mig. Kommer nu i nästa vecka att publicera en hel del roliga saker från klubbens historia. Är en hel del sidor att gå igenom, och det ska jag hugga tag i nu när man helt plötsligt har fått lite mer tid till övers. Så nu har alla NI trogna läsare något att se framemot :)

Nästa helg drar Tippeligaen igång. Staden och hela bygdens stolthet Odd Grenland tar emot Sogndal. Och jag kommer finnas på plats på Skagerak Arena. Skien IHK och Odd har lite små samarbeten. Vi är några stycken, tror de är 6-7 varje hemmamatch som står "Vert". En form av publikvärd på bortastå. Och det tackar jag naturligtvis inte nej till, fotbollsfreak som jag är. BRA fotboll, bra stämning, mycket folk och inte minst gratis kaffe för oss vertar när vi vill!! Inte fy skam det!
Hann se en drös matcher ifjor när vi flyttat hit och de var himla skoj! Tippeligaen är faktiskt en väldigt bra liga. Ett par klasser vassare än Allsvenskan. En hel del fina profiler och givetvis bra fotbollsspelare. De flesta klubbarna har stora supporterklubbar, inte minst de största som Vålerenga, Rosenborg, Brann mm. Detta gör varje match till en fest! 
Hela "byen" här snackar fotboll, intresset är enormt för Odd. Inte minst nu när dom tippas ligga med i toppen och smyga.
Kanske lite tur för Odd nu att vi spelat färdigt, annars hade dom riskerat att tappa en hel del åskådare i och med publikfesterna på Skien Isstadion....

Träffade på gamle coachen och vännen Ted Suihkonen nere på Isstadion ikväll. Har träffat honom en hel del denna säsongen vilket är skoj! Alltid kul att träffa kamrater. Han är numera tränare för Comet Haldens båda juniorlag, U-17 och U-19. Vilka han fört till överlägsna seriesegrar i båda serierna. Tror bara dom förlorat 2 eller 3 matcher sammanlagt med båda lagen. Great work man!

Blev som sagt uppringd igår av Tomas Gustavsson på NSK. För er som är intresserade är länken till intervjun här!!

Numera har jag till mångas störa förvåning blivit såpass modern att ni kan följa mig även på facebook. Där får ni himst gärna Gilla min sida :)


Kan dessvärre meddela att nästa uppdatering kommer tidigast söndag kväll då jag kommer befinna mig på lite olika orter under helgen och tiden för att skriva knappast kommer finnas där.
Den Röda Mazdan o jag ;)


Avslutar detta mysiga fredagsinlägg med några bilder på "byens" stolthet, Skagerak Arena. Klicka på bilderna för förstoring :) Håll tillgodo!

    



     




Modo vann i sudden till min sambo och hennes familj o släkts stora glädje!! Grattis!!


/ Captain #6


Kommentarer
Postat av: Micke

Hallå där, det var en bra intervju i nsk kul. Hörde från en säker källa på konsum i Vä att Ken Eddy är på väg till er try out nu i år, möjligtvis dyker han nog inte upp förrän till nästa år. Tydligen så hade han glömt o packa upp trunken sen succen i KIK 03 eller när det var, så de vägrade o checka in prylarna på flyget. Så han hade fixat en kanot börjat paddla, stark i armarna den killen. Kram på dig

2012-03-16 @ 23:16:59
Postat av: Ted

Ken Eddy bådar gott pappa, mycket gott!! Hoppas han hinner hit!

2012-03-16 @ 23:31:06
Postat av: Micke

Ja visst gör de, han skulle paddla över Grönland de hade tydligen en pingvinliga där som han skulle provspela i möjligt han blir fast där. synd i så fall han var ju dock en redig poängmaskin i KIK.

2012-03-17 @ 00:06:55
Postat av: Lojje

får ni ingen gratis korv? "lill-micke" ;)

2012-03-17 @ 10:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0