En del att tänka över....

Börjar med att be om ursäkt för den skrala uppdateringen. Har under hela eftermiddagen/kvällen varit problem med blogg.se. Har inte kunnat komma in helt enkelt.

SM-slutspelet rullar vidare. Ser just nu (till min sambos stora sorg) Modo ligga under hemma, 0-2 inför sista. Ser oehört tungt ut för surströmming-bygdens stolthet.
Kvalserien är också igång, Djurgården slog Leksand igår. Ikväll är det dags för Kung Conny och hans Örebro (tycker jag) att visa varför man var så grymt överlägsna i Allsvenskan. Man MÅSTE vinna ikväll! Man har Timrå borta och man har 1-1 inför sista. Rögle ligger under borta mot BIK Karlskoga 3-1. Är orken slut för nordvästskåningarna nu?

Såg att Zlatan skulle sälja sitt hus i Malmö. Ingen speciellt vild gissning att den penningstarke Dag "Ventilen" Samuelsson är intresserad.

Cool grej det där mellan Rangers-Devils häromnatten förresten! Där man direkt på första tek satt in sina vilddjur, med tre rejäla fighter som resultat. Längesen man såg nåt liknande. Får nog gå tillbaks till Kultfilmen "Slagskott" och Charlestown Chiefs klassiska bröder, Jeff, Steve och Jack Hanson.
Givetvis har jag koll på det ryska boxar/neandertalar-laget Vityaz Chekhov. Men dom slåss ju genom varje match, så dom räknar jag liksom inte in. Ger man sig på en legend som Jaromir Jagr på det viset som dom gjorde förra säsongen så är man inte värdig att beträda en is.
Men är grymt underhållande med en hederlig NHL-fajt!

Jag går just nu och förmodligen i ett tag framöver runt med en massa tankar i huvet. Är kanske egentligen angenäma problem. Var kommer vi att bo? Vilken färg kommer jag ha på matchtröjan? Hur långt är det him till Fjälkinge? Var kan man handla en påse lördagsgodis?
Frågorna är många i huvet. Förhoppningsvis försvinner frågetecknena i sinom tid.

Modo har nu tyvärr bara ca 10 min kvar av säsongen....
Kung Conny o Örebro ser ut att torska igen. Bäst när det gäller!!??
Rögle torskar också ikväll, men har fortsatt goda chanser till Elitseriespel nästa säsong.


Skien IHK, med Tim Ailo Myklebust och hans klena musche i glojärn....
Lägg märke till Martin Skipsgård Nilsens skepparkrans, min Hårdrocks-musche samt min Cooper hjälm.

Jaaa, Modo reducerar!! (Sambon hoppar i soffan)

Må väl i hockeyvädret kamrater!


/ Captain #6


Kommentarer
Postat av: surströmmingsbruden som sitter och hoppar bredvid dig

HEJA HEJA HEJA MODO!

2012-03-20 @ 21:22:51
Postat av: förbannad surströmmingskärring

JÄVLA HELVETES SKIT!

2012-03-20 @ 21:30:44
Postat av: Lojje

kom hem gosse så drar vi igång lerjevallen och samlar ihop alla gamla 88:or.

2012-03-20 @ 21:39:34
Postat av: Ted

Låter lockande Lojje! Döset o gänget!! Vill även se Tobias "Professor Plommon" Göransson samt Niklas "Ronny" Bröthlin sova i omklädningsrummet likt fornstora dar!

2012-03-20 @ 21:43:47
Postat av: Sigge

Haha, Kan meddela att Mr Bröthlin blivit kvitt sina sömnproblem nu på senare dar ;)

2012-03-20 @ 22:06:41
Postat av: Ted

Känns skönt å Ronnys vägnar att han blivit kvitt sina sömnproblem Sigge!!

2012-03-21 @ 22:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0