Tisdag!!smatch & EM-feber...

Ja, hur är det man brukar säga...
Tiden går fort när man har kul och är lycklig :)
Observanta läsare (typ Helge) märkte kanske igår att jag skrev onsdag :)
Ber om ursäkt för denna enorma miss och ber även om ursäkt om jag skickade ut lite tidiga helgkänslor bland folket....
Som sagt, tiden går fort då man är lycklig och har kul :)


Matchen då. Bra! uppslutning, bra tempo och tre välspelade matcher.

Första matchen startade The Old-Timers sin nya vana trogen i ett rasande tempo. Målen trillade in med jämn takt och vi tog en Knockout-seger, 5-1 om jag inte är helt ute och cyklar.

Andra matchen var jämnare. Ungguttarna spelade upp sig avsevärt och pressade stundtals tillbaka oss äldre. Vi gjorde det inte enkelt för oss heller, med det ena hårresande misstaget efter det andra i egen zon.
Ungguttarna gör här en fantastisk match rakt igenom, helt klart deras bästa för "säsongen"! Man krigar som s*tan och visar kyla genom att hänga ett par vackra mål! När Ungguttarna gjort 4-2 inser The Old-Timers allvaret och parkerar i anfallszon, men så i en kontring kommer avgörande 5-2. Fullt rättvis seger till Ungguttarna!

Tiden var påväg att rinna iväg, Coach Brett beslutade dock att det hela skulle avgöras i Sudden.
Och här var The Old-Timers skoningslösa. Vattenskallarna byttes mot Vinnarskallar.
Jag plöjde in min enorma kroppshydda framför kassen och då kunde dagens bäste deltagare Robbin Kristiansson prickskjuta in avgörandet. Glädjen var enorm och festen ville aldrig ta slut..........

Ställningen nu alltså 9-0 i matcher till The Old-Timers!

Hängde ni med!?
Dagens Stråhatt gick alltså till Robbin Kristiansson och såhär glad blev han....



Ny match redan imorrn :)
Tempot lär inte bli detsamma, då det vankas Cooper-test före vi beträder isen.
Bara att stoppa ner huet i marken o köra!
_____________________________________________________________________________________________

Ohh jaa, fredag närmar sig med stormsteg.
Det börjar kännas i magen nu för en fotbollsfantast!
Vilken fest vi har framför oss!
Även om fredagen bjuder på mindre smickrande Grupp A med Polen-Grekland och Ryssland-Tjeckien så är ju detta en fantastisk händelse! En go pizza från Skiens bästa bagare, Campino o ett par kalla sommaröl på de kommer sitta som Stråhatten på Robbins imponerande hårsvall (se bild ovan).
Visst, det finns en del länder som man kanske inte hade betalat biljett för att se, men ett EM är ett EM. Kan nästan lova min sambo att jag kommer se varenda match :)

I dessa tider händer det ofta att jag går och dagdrömmer mig tillbaka till Innsbruck 2008. Vilken underbar fest det var!

Världens bästa fans!?
Ja, jag vet inte. Kan iallafall säga att det var en enorm upplevelse att se en stor stad som Innsbruck helt gulfärgad de där underbara sommardagarna....

Kommer förresten imorrn att bjuda på min tippning av gruppspelet. Inte resultat, utan sluttabellerna från varje grupp. Ska alltså försöka ge mig på att lista ut vilka som når kvarten :)

Vem vet, kanske blir man en ny sån bläckfisk, vad han nu heter. Han som tippade alla rätt i VM, ja ni vet ju alla vem det var den dära bläckfisken :)
_____________________________________________________________________________________________

Vill även passa på att säga dessa ord,

VILA I FRID VLADIMIR KRUTOV

Покойся с миром Владимир Крутов

En fantastisk ishockeyspelare och sann legend har gått ur tiden


_____________________________________________________________________________________________


Till sist vill jag gratulera alla mina landsmän på Sveriges Nationaldag!



Ha nu en underbar onsdagskväll gott folk!

Snart helg :)

Förresten, bara 1 vecka tills "Bomben" släpps över hela Hockeyns Bakgård!



/ Captain #6

Trackback
RSS 2.0