EM kvartar & semis...

 
Ja, vilken fantastisk match vi fick se i söndes.
England-Italien bjöd oss på en riktigt bra fotbollsmatch.
Iallafall för den neutrale åskådaren.
 
Många fina målchanser. Många fina individuella prestationer, passningar, crossar mm mm.
Att sen få avsluta med förlängning/straffar är ju en våt dröm för oss som söker spänning och dramatik.
 
Andrea Pirlo visar att han fortfarande är världens mest elegante spelare, tillsammans med Alessandro Nesta såklart.
Med sina enormt känsliga bollar och sitt fantastiska bolltrillande dominerade han matchen från sin mittfältsposition.
För att inte tala om hans straff. Herregud, vilken kille!
__________________________________________________________________________________________
 
Spanien-Frankrike blev inte alls den match jag hoppats på.
Frankrike var helt enkelt för dåliga!
 
Har sagt det tidigare.
Spaniens sätt att spela fotboll tilltalar inte mig alls!
När man gjort sitt första mål står man en bit in på offensiv halva och spelar i sidled.
Att sen laget hyllas för att man har typ 500 passningar mer än motståndarlaget är ju lite pinsamt.
Klart som fasen man har det när man står och spelar bollen fram och tillbaka inom en 2-3 meter.
Att sen Iniesta lyfts fram som nån form av Messias för att han har 150 passningar under en match är ju samma sak.
 
Nej, Spanien får GÄRNA åka ut ikväll!!
__________________________________________________________________________________________
 
Ja just det.
Portugal-Spanien spelar ikväll den första semifinalen.
 
Behöver inte ljuga.
Jag hoppas stort på Portugal!
 
Och jag tror minsann att dom har en bra chans.
Cristiano Ronaldo är i grym form.
Man har ett skickligt mittfält, som jag tror kan hantera det spanska.
 
Hur som helst så hoppas jag Portugal kan pressa spanjorerna, så vi slipper se 90 minuter med sidledspass alá Daniel Andersson/Anders Svensson.
__________________________________________________________________________________________
 
Imorrn spelas en riktigt tung match. Två lag jag egentligen velat se i Finalen.
Tyskland-Italien.

Italien har verkligen imponerat på mig under detta EM. Man har blivit bättre och bättre. Matchen man gör mot England är riktigt bra!
Man har sevärda boys som Balotelli och Cassano där fram.
Sen har man genier som Montolivo och eleganter som Pirlo.
Man har ett bra lag helt enkelt.
 
Men man rår inte på tyskarna.
Dom är FÖR bra!
 
Kommer garanterat bli en minnesvärd match!
 
 
/ Captain #6
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0