Tillbaka i verkligheten....

Så var då mitt livs första semester över.
Jag och min käre sambo är tillbaka i Skien. Med oss har vi svågrarna Petter o Nisse. Dessvärre reser dom vidare tidigt imorrnbitti för en fantastisk resa med bil genom Norge. Dom beräknas vara tillbaka i Örnsköldsvik på fredag, så Nisse inte missar Modos ispremiär på lördag.
 
Annars då?
Jo.
Det blev en mellanlandning i den fantastiska staden i Dalarna, Mora, påvägen tillbaks till Skien. Där bodde vi på vandrarhem, besökte FM Mattsson Arena samt andra sevärdheter. Vi avslutade kvällen med att gå på Bio.
Där avnjöt vi en fantastisk film.....
 
 
Batman - The Dark Knight Rises
 
En magisk rulle.
Jag är barnsligt förälskad i Batman.
Det har jag varit sen tidig ålder.
Det kan nog min familj, släkt och nära vänner intyga.
Givetvis en höjdarafton med mina mått mätt.
Magisk rulle som sagt, gå och se den om du inte redan sett den!
 
Jaja, nog om det.
Igår var det annars en speciell dag. Första jobbdagen efter semestern.
Skoj att träffa alla fantastiska jobbarkompisar igen!
Annars kändes de ganska segt ska jag va ärlig o säga. Är väl så efter en semester, då man vänt litegranna på dygnet o diverse. Räknar med att man snart kommer in i att igen så att säga :)

Aftonen var också mycket speciell.
Skien Ishockeyklubbs 1 Divisions-lag gick på is.
En hel del nya spelare på isen (återkommer till det).
 
Annars var det väl som vanligt i början på en säsong.
Dåliga passningar. Dåliga skott. Dålig tajming. Med mera med mera.
Huvet vill mer än vad kroppen klarar helt enkelt.
Är lika för alla, vartenda år.
Tilläggas här är att det saknades runt 10 spelare av olika anledningar, som jag räknar med går rakt in i laget.
 
Det kommer bli bättre o bättre för varje ispass nu.
 
Som sagt så var det en hel del nya ansikten på isen igår.
Målvakten Robin Lindal, som förvisso var med en del på is redan i juni.
Centern Robbin Kristiansson som igår agerade ytterforward, som även han var med en del på is i juni.
Centern Filip Nilsson, som gjorde sitt blott 5e ispass för året imponerade med sin split-vision och sina backhand-flips.

Sen fanns där två till.
De två senaste värvningarna.
Båda två är hämtade från Tönsberg Vikings, som dom hjälpte till att få upp i GET-ligaen förra sässen.
Kristoffer Karlsson. Spelskicklig back, som är rapp och bra på rören.
Alexander Strande. Snabb och skicklig ytterforward. Powerforward som gillar att spela tufft och uppoffrande.
Båda två är ruggigt bra killar som kommer passa som Bretts keps i Skien IHK.
 
Givetvis kommer det intervjuer med dessa. Så har ni nya exklusiva intervjuer att se framemot.
 
 
Nytt ispass väntar ikväll.
 
Skall försöka ge er rapporter här under veckan. När tiden finns.
 
 
Ha en fin kväll gott folk!
 
 
DET ÄR NU DET ROLIGA BÖRJAR!!
 
 
/ Captain #6
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0