Sommaruppdateringar från Skåne....

Eller ja, sommar o sommar.
Solen tittar fram emellanåt.
Men allt som oftast sörjer vi dennes frånvaro....
 
Jaja, några fina Riktiga sommardagar har den trots allt bjudit oss på.
Och då gäller det minsjäl att passa på!
 
Yngsjö strand
Här njöt jag och kamrat Oscar ett antal timmar en dag förra veckan.
 
 
Annars hände inte mycket.
Fram tills i torsdags, då min älskade sambo anslöt från Norge.
 
På fredagen blev det sen en utflykt till Skånes mest fantastiska plats, Österlen.
 
Simrishamn bjöd som vanligt på underbar avkoppling i fantastiskt väder.
 
Där det blev en go lunch i hamnen.
 
Hamnen i Simrishamn
 
Efter besöket i Simrishamn begav vi oss till Skånes i särklass bästa strand. Haväng.
 
Här samsas man inte bara med andra människor, utan även med de fritt gående hästarna.
 
 
Igår var det annars dags för den traditionsenliga NostalgiFesten här hemma på Kulladal.
Gamla gänget från förr samlades till stor glädje i uterummet hos oss.
Grillen användes flitigt, öl dracks och skratten ekade samtidigt som våra oerhört fagra stämmor sjöng med till denna gamla gobiten.... (Joddla med Siv)
 
 
 
På tisdag beger jag o sambon oss mot Norrland och Örnsköldsvik.
 
Som ni förstår går det ingen nöd på mig för tillfället.
Jag njuter för fulla muggar av ledigheten.
Inga måsten finns.
 
 
 
Inte mycket hockey nu som ni märker.
Men det är väl så, nån gång ska man koppla bort den helt.
 
Hoppas ni njuter lika mycket av sommarn som jag gör!
Ha det underbart så hörs vi igen om någon/några dagar.
 
 
/ Captain #6
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0