Sommaruppdateringar från Norrland....

Vad ska man säga när man reser hem till Skåne från Norge och solen försvinner!?
2 soldagar i Skåne, av lite drygt 12.
Skåne ska ju liksom vara det lite exotiska och tropiska i sammanhanget.
 
Förväntar man sig sen att man ska behöva resa till Norrland då, för att få uppleva solen!?
NEJ!
 
Men så var fallet denna sommar :)
__________________________________________________________________________________________
 
Att spendera sommaren i Norrland är speciellt på många sätt för oss skåningar.
 
Det är ljust, i stort sett hela dygnet. Även om det går mot lite mörkare tid nu.
Berg, sjöar & skog avlöser varannat.
 
Det är kort sagt underbart häruppe.
Jag stormtrivs!
 
Tänkte bjuda på lite bilder på vad vi gjort och hur vi har det.
 
Här bor jag och sambon under vistelsen.
 
Och den här synen möts vi av varje morgon då vi kliver upp.....
  
__________________________________________________________________________________________
 
Vi spenderar gärna en kväll vid Gvalsjön.
Där fiske, grillande och en och annan öl gärna slinker ner.
 
     
 
Undertecknad tillsammans med svågern tillika Modo-fantasten Nisse...
 
Tillsammans med fantastiska människor.
__________________________________________________________________________________________
 
Vi har även hunnit med en tripp ut till den magiska Ulvön.
På färjan stötte jag på en riktigt fin kille, gamle lagkamraten Patrik Häggström. Han sällskapade med KIK-produkten Johan Svensson.
Världen är liten!
 
Såhär fint hade vi det på Ulvön förresten.
                 
__________________________________________________________________________________________
 
Igår besökte jag min gamle vän Agge från gymnasiet i Sundsvall.
Vi hade bestämt oss för att bevittna Norrlandslaget GIF Sundsvall ta emot laget i mitt hjärta, Listerlandslaget Mjällby AIF på Norrporten Arena.
Det var första Allsvenska matchen jag sett Live denna säsong.
Och det blev ingen succé direkt.
MAIF föll, 3-1 efter en tragisk insats.
All heder åt Giffarna!
 
 
För övrigt fick jag ett samtal från Norge för en stund sen.
Den gode Filip Nilsson ringde och berättade att Odd Grenland hade slagit serieledande Strömsgodset hemma på Skagerak Arena!
Gott och mycket välbehövligt efter 6-2 smällen uppe i Bergen mot Brann i förra matchen.
 
 
Nu ska jag njuta av sista veckan på semestern. På fredag lämnar vi Norrland för att åter resa mot Norge och Skien.
 
Ha de gott allesamman!
 
 
/ Captain #6

Kommentarer
Postat av: lollo

Åh, vilka fina bilder, förstår att du stormtrivs! Ni ser ut att ha det helt fantastiskt. Ha de bra resten av semestern nu o hälsa alla. Kram <3

2012-07-23 @ 08:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0