Sala Silvergruva & Vandrarhem

Min sambo tyckte att vi skulle göra nåt speciellt under resan.
Hon skulle helt enkelt överraska mig.
Och hon lyckades perfekt kan man säga!
 
Här bodde vi.
Sala Silvergruva & Vandrarhem
 
Och här är ett smakprov på hur det såg ut inuti....
        
 
Helt klart det coolaste Vandrarhemmet jag bott på. Vill ni uppleva unika ting i Sverige, bo här!
 
 
Höjdpunkten skulle så komma dagen efter.
I Sala, på området som vandrarhemmet ligger på ligger även Sala Silvergruva. Ett antal meter under jord.
Här finns mer läsning för intresserade.
 
Här finns olika guidade turer som man kan gå.
Mitt och sambons val föll på Drottning Christinas Schacht-turen.
En och en halv timme, 155 meter under jord.
En klart mäktig upplevelse, helt klart!
 
Redo för att "Ner o jobba i gruvan", som en gammal "Succétränare" alltid sade.....
 
Hissen, 155 meter neråt....
 
Bjuder här på några bilder nerifrån gruvan...
                          
 
 
Längst in i gruvan finns det en Bröllopssvit.
Denne kan man hyra för en dyr pening om man skulle vara sugen.
     
 
Finns så oerhört mycket man kan säga om denna spännande tur.
Jag väljer att fatta mig kort!
 
En fantastisk upplevelse!
 
 
 
/ Captain #6
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0