Onsdagskamp....

Ja, som ni vet har jag haft ett par hektiska dagar nu.
Nu har jag dock kommit lite till ro här himma i Skåne och Fjälkinge.
 
Tänkte jag skulle bjuda er på lite rapporter om vad som skett de senaste dagarna.
 
Börjar med onsdagen, då jag fortfarande befann mig i Skien.
____________________________________________________________________________________________
 
VS.
 
 
Det var Cup-kamp på Skagerak Arena där Odd Grenland tog emot FK Haugesund.
Cupen i Norge är enormt mycket större bland klubbarna och fansen i Norge än vad Cupen här i Sverige är.
 
Folkfester och stormatcher är vardagsmat vad gäller Cupen. Alla vill till Ullevål och spela final.
 
Odd Grenland är för övrigt mesta mästare i Cupen, med 12 titlar.
Fredrikstad skuggar med 11.
Rosenborg har 9.
 
Odd har för vana att ALLTID ta sig långt i Cupen.
 
Så blev det tyvärr inte detta år....
 
Jag och Robbin fans med som "Vertar".
Matchen vi fick beskåda var en nästan otroligt dålig fotbollsmatch.
 
Ni som har koll på Allsvenskan förstår säkert om jag säger att det såg ut som om Gefle mötte GIF Sundsvall.
Förumtom alla de 1000-tals långbollar de svenska lagen envisas med år efter år.
 
Det var dålig kvalité rakt igenom helt enkelt.
 
Odd dominerade och förde hela matchen.
Men framåt är man ungefär lika farliga som en gudasöt kattunge.
Det händer inte ett skvatt....
 
Tränaren Fagermo envisas med att spela gamle gamle veteranen Frode Johnsen som ensam "spiss" från start.
Visst, Frode är go på huet och jobbar och kämpar.
Men kan man inte slå en passning på 3 meter, dribbla slalom mellan 2 koner eller skjuta hårdare än vad min gode vän Oscar gör med "vänstran" så är man enligt mig INGET alternativ som ensam forward.
 
Spelarna han har på sina kanter, för dagen Güven och Krogsgård (utgick med skada i 35e, ersattes då av Shala) är sedan allt för anonyma.
På mitten skall Magnus Lekven härska, tillsammans med Simen Brenne och Jone Samuelsen.
Visst, dom har mycket boll. Men ingen av dom känns kreativa i det offensiva spelet över huvudtaget.
 
Det är just här Odd saknar kompetens för att man ska kunna ligga med i toppen på ligan, eller gå långt i Cupen.
Man är för tama, alldeles för tama.
 
Odd förlorar en match som man ska vinna alla dagar i veckan.
Man gör det med 2-0, på hemmaplan.
Man är därigenom ute ur Cupen, vilket får ses som en stor besvikelse. Man når inte ens Kvartsfinal.
 
Ligan drar igång imorrn igen för Odds del.
Man möter då FK Haugesund hemma igen.
 
Chans till revansch.
Och det är väl ärligt talat Tippeliga-spelet Odd behövde koncentrera sig på i sommar.
Vinst är väl nästintill ett måste imorrn. Annars ser det allt mörkare ut för Odd. Man blir då ordentligt indragna i bottenstriden.
 
 
Kaffet var som vanligt gott tyckte både jag och Robbin.
Vädret var fantastiskt!
Robbin kostade även på sig att bjuda på en bauta-muffin i paus. Tack för den kompis!
 
Imorrn håller jag tummarna från himmaplan för att Odd ska ta 3 poäng!
 
 
/ Captain #6
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0