Hemresa.....

 
Eftersom min sambos semester börjar först om en vecka fick jag den stora äran att ta en sånhära buss mot Skåne.
 
Kan väl konstatera att dom inte är gjorda för människor över 178 cm....
 
Resan började annars klockan 07.00 då jag plockade upp mannen med Reptil-plocken, Robin Lindal.
Den Röda Mazdan gick sen mot Horten, där vi kom i precis timing till färjan mot Moss.
30 mins båttur mot Moss.
Halvtimmen ca senare korsade vi Riksgränsen.
 
Samtliga rutor förutom 4 på den Röda Mazdan åkte då ner och vi njöt av den svenska sommarluften.
 
Team Sportia i Strömstad var första stopp.
Reptil-mannen skulle prova ut grejer.
Madrasser och Bröst-matta samt hjälm utprovades och nog kunde jag se hur det vattnades i munnen på den gode Robin.
 
Timman senare fick vi maten serverad på Restaurangen över Konsum mitt inne i smeten.
 
Mätta och belåtna styrde vi sedan den Röda Mazdan mot Tanum. Där jag skulle bli upplockad av bussen ovan.
 
13.05 rullade den så in, bussen alltså.
 
17.35 ankom jag Sundets Pärla med Sveriges näst bästa fotbollslag, Helsingborg.
 
 
 
 
249 riksdaler kostade det mig för drygt 4 o en halvtimmes resa.
 
Detta kan jag klart rekomendera om ni går i tankarna om att resa mellan Danmark-Sverige-Norge.
 
Om ni inte är över 178 cm i strumplästen vill säga.
 
2 dagar med kronisk ryggsmärta har jag fått njuta av nu....
Men de går över när jag gifter mig som farfar brukade säga.
 
Men annars, bra resor till BRA priser!
 
Men kom ihåg att boka tid hos kiropraktor, naprapat och massör dagen efter om du är över 178 cm!
 
Väl i Helsingborg möttes jag av min glade far.
Efter kramutbyte satte vi oss i bilen och satte kurs mot Fjälkinge.
 
Efter diverse kaffestopp samt biltittningsstopp i Tyringe (byn som Gud glömde som för övrigt snart blir TV-serie) stod bilen parkerad i garaget på Kulladalsvägen i Fjälkinge.
 
Jag är himma!
 
 
/ Captain #6
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0