Hockeyväder

"Detta är fantastiskt! Detta är riktigt hockeyväder! Det är så det spritter i benen, jag känner mig som en liten gosse som skuttar fram på en sommaräng med en bukett maskrosor i handen" sa den mycket välrenommerade Andreas Lindwall samtidigt som han tixade lös lite på spolarvätskespaken i sin Audi A3 när han, jag och spanjoren Filip Nilsson pendlade med bil till träningen i Osby Ishall. Dessa ord kunde kunde lika gärna kommit ifrån Björn Ranelids solbrända läppar.
Det var i mars någongång, i slutet på säsongen. Våren stod och knackade på dörren himma i Skåne.
Exakt sådant väder har vi i Skien nu, +10 och strålande sol. Hockeyväder
Att promenera de 10 minuterna ner till hallen känns som en fröjd, njutning, ja allt ni vill.
Just nu känns det väldigt avlägset att jag i 2 säsonger satt i ett unket och ständigt försenat Öresundståg, 1 timme till träning, 1 timme hem, varje dag. Tvi vale!

Imorrn drar Glimmas kval mot Div 2 igång. Bortamatch i gamla klassiska Club 69 hallen i Höör. Blir säkerligen en tuff batalj mellan treans bästa(?) gäng och ett lag som fått ett wild-card. Hockey är hockey, 60 min skall spelas men känns som en säker premiärvinst för "Lojjes" Glimma. Kanske kan han få igång målskyttet likt fornstora dar.
Extremt många år sen undertecknad var i Club 69 hallen och spelade. Men har två STARKA minnen därifrån, givetvis är båda från tiden med vårt underbara Team 88 lag. Det första är vaktmästarn i hallen, en gammal grå gubbe som hämtad från de småländska skogarna i tidigt 1800-tal. Totalt livsfarlig!
Det andra minnet händer det att jag ännu idag kommer att tänka på ibland. Allt som oftast med ett gravt gapskratt till följd. Var några gubbar i laget som hade som hobby att spela "Korkbandy" i duschen efter träningar och matcher. Denna hobby tog de givetvis med sig vart vi än spelade. Just denna gång var det en cup i Club 69 hallen. Vill minnas att vi vann hela skiten (vilket hände ganska ofta). I duschen efter finalen var det såklart korkbandy. En av gubbarna gled in i ena väggen, vilket fick till följd ett stooort hål i väggen! Den Grå vaktmästarn blev såklart sjövild!! Men kakelmästare Prahl körde nog dit dan efter (om jag inte är helt ute och cyklar nu) och kaklade om den möglade väggen. Kan dock inte minnas vem det var som brakade genom väggen... Någon som har svar på detta? Lämna gärna en kommentar på det isåfall! Kanske Dagge eller Sigge kan svara, de herrarna har svar på det mesta ;)

Njut av hockeyvädret nu kamrater, imorrn kväll kommer ett kokande "inför kampen" referat inför matchen på fredagkväll i hypermoderna Baerum Ishall!


/ Captain #6

Kommentarer
Postat av: Algot

Är tämligen säker på att det var Mattias Gellberg som brakade igenom väggen:). Ett mycket vackert minne!

2012-02-29 @ 22:39:05
Postat av: Anonym

Underbart Algot! Snabbt svar, uppskattas :) Hahaha kan mycket väl tänka mig att de va Matte som brakade igenom :) De minnet försvinner inte i första taget....

2012-02-29 @ 22:43:08
Postat av: Sigge

Kan nog stämma att det va Gellberg.. Han brakade ju även in i ett elskåp ett par år senare när vi jagades av en av mina grannar för att vi kastat snöbollar på hans hus!

2012-02-29 @ 22:50:22
Postat av: Ted

Hahaha klockrent Sigge :D

2012-02-29 @ 22:58:41
Postat av: Dagge

Jag instämmer med föregående talare, Mattias Gellberg var namnet! Prahl hävdar väl än idag att hade det inte varit för hans "kvicka kakelarmar" så hade hela hallen brakat ner !

2012-03-01 @ 04:24:30
Postat av: Ted

Det kan jag absolut tänka mig att han än idag hävdar Dagge ;) Haha!

2012-03-01 @ 20:37:25
Postat av: Lojje

Det var Matte ja, fick upp bilden framför mig när vi anlände till råttboet (där jag fick duscha i kallvatten) innan vi fick oss en lektion i vilja och motivation!

2012-03-02 @ 21:21:30
Postat av: Ted

Usch Lojje... De va ingen vacker syn att följa matchen :( Nu får ni se till att vinna resten!! :) Köööör!!

2012-03-03 @ 11:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0