Hockeyhaussén i Skogen

Vet att det skrivs mycket hemma, syns i tidningar, på bloggar, hemsidor. Ja överallt. Och jag kan inte blunda för det jag heller. Tyringe har kanonläge på Division 1, och Glimma har kanonläge på Division 2.

Tyringe med Icing-Jocke och Bautarumpan i båset har forsat fram som en ångvält den här sässen. Även om dom gått på ett par minor längs vägen. Man har hamnat i en kvalgrupp med IK Pantern, Kungälv, Varberg och Nittorp. En tuff grupp helt klart. Vill inte sitta här och sia en massa då jag inte sett en enda match iår med något av lagen, förutom Tyringe då. Har spanat på ett par av deras matcher via deras webb-tv skall erkännas. Men vill höja ett varningens finger för Nittorp, med den gamla hjälten Mattias Remstam i spetsen.
Även om det tar emot något fruktansvärt att säga i mitt Kristianstad IK/Osby IK hjärta så hade det varit himla kul med några klassiska KIK-TSoS derbyn nästa sässe. Likt Skien IHK-Kongsberg derbyna. Haha nej, skoja bara. Den där derby/hockeykulturen finns absolut inte i Norge! Meeen nej, usch! Behåll blårävarna i tvåan. Sticker ut hakan och säger att Tyringe blir trea i kvalgruppen.

Vi tar oss ytterligare lite längre in i den avlägsna Göingeskogen. Nämligen till Glimåkra och Trollarinken. Glimma HK har även dom gått fram som en ångvält denna säsong. Man vann nyss Alltrean med imponerande en match kvar att spela. Man går om någon dag in i en stenhård kvalserie, där man lottats mot Lund Giants, Trelleborg Vikings (med Sveriges kallaste omklädningsrum?) och Höörs stolthet Frosta Polarbears med sköna lirare som Johan Westdahl, Emil Morin och självaste Naken-Janne i spetsen.
Min gode barndomskamrat Jesper "Lojje" Johansson har efter en skade och sjukdomsfylld säsong nyss gjort comeback. Och alla känner vi ju till hans livsfarliga "syrgasfint". Han kommer bli livsfarlig med sin fullängdssticka kan jag lova! Rykten har nått mig att han även odlat ut sin omtalade Mika Hannula-frilla, han blir sylvass!! Glimma har ju även Henrik "Thee Legeeeeeennndd" Olsson i laget och med dessa två herrar i truppen är entrépengen återbetald.
Glimma har efter ett antal år i Sveriges Hockeybakgård nu kanske sitt livs bästa chans att avancera. Och det tror jag dom gör! Man vinner gruppen på full pott ;)
Tänk er en Division 2 nästa säsong med 3 Göingelag, Osby IK, Glimma HK och självklart Tyringe SoS ;)
Det vattnas nog i munnen på bröderna Magnus och Mattias Svensson?




Mika Hannula-frillan....




Är det tvång i Glimma med RÖTT slutspelsskägg!!?


/ Captain #6
      


Kommentarer
Postat av: Sigge

Haha, ryktet säger även att Jeppe plockat fram de gamla jofa-handskarna från hans storhetstid som vi silversprejade i mitt garage och Mange Claesson till sist bannlyste!

2012-02-28 @ 22:18:21
Postat av: Ted

Det ryktet verkar definitivt inte taget ur luften, då herr Johansson svarade "ingen kommentar" på min fråga ang. handskarna alldeles nyss. Tack för infon Sigge! Han bekräftade dock att han numera använder sig av visiret som Mange Claesson "putsade" med svinto på U-14 cupen i Trollarinken.....

2012-02-28 @ 22:23:56
Postat av: Sigge

Haha de gamla klassiska visiret :)

2012-02-29 @ 06:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0