Senaste nytt...

Så är snart andra träningsveckan över.
För egen del var den över efter kvällens pass (återkommer till det).
 
Anledningen till den något skrala uppdateringen denna veckan stavas jobb och ishockey.
Tiden har helt enkelt inte räckt till.
Ett par timmar till per dygn hade smakat som en bastant Göteborgs Prima Fint....
 
Jaja, nog om de tjatet.
 
Träningsveckan drog igång i måndags.
Finns väl egentligen inte så mycket att berätta om själva träningen.
Det ser ut som det ska såhär års kan man väl säga.
 
Tung tung träning, både on och off ice resulterar i tunga ben och en aning tröga skallar.
Exakt som det ska vara just nu och ytterligare ett par tre veckor framåt.
 
Head Coach Brett är bortrest. Semester på Kreta enligt ryktet. Men enligt honom själv så befinner han sig på spionresa i norra delarna av forna Sovjet. Närmare bestämt en bit utanför Novosibirsk.
 
Strandpäsande Head Coach?
 
Exotisk resa?
 
Kanske kunde Brett lånat Ass Coach Steinars imponerande lätt grå-toniga Ryska Björn-mössa?
 
 
I tisdags fick vi finbesök på Isstadion.
Den gode Salming kom på besök.
Ja, inte Börje i egen hög person, utan en norsk återförsäljare.
Med sig hade han bla. klubbor och handskar som vi till vår stora glädje skulle få prova.
 
Klubben har gjort klart med märket Salming som sponsor. Det blir alltså Salming klubbor för min del denna säsong. Lite spännande då jag aldrig provat på dom stickorna. Hoppas dom håller bättre än fjolårets Easton RS.
 
Grejerna skall anlända nästa vecka!! :)
Lite sent kan tyckas då en del i laget just nu står utan egen klubba.
Dom som saknar får väl fortsätta låna av varann i kön till övningarna.....
 
 
Annars då. Jo, förra veckan fick jag och min fantastiske sambo en inneboende.
"Bomben", Filip Nilsson flyttade in och ockuperade vårt gästrum med sin übertunga resväska.
Filip gör rätt för sig. Mat är lagad och fixad varje dag då jag kommer hem från jobbet.
Sedan tar vi en gemensan promenad ner till Isstadion.
 
För skvallerintresserade läsare kan jag avslöja att Filip kommer spela med Composit-klubbor denna säsong...
 
 
Annars så längtar vi mycket nu efter Stians lagfest med respektive den 25e.
Vi har ju som bekant fått in en finne i laget, Matti Loumajoki.
Skall bli oerhört intressant att följa hans utveckling under aftonen.
Jag tror stenhårt på Matti, och tror därför att han levererar en Klassisk Finsk Fylla!
 
 
Ja, och så var det där med helgen.
Blir ingen träning för min del imorrn.
Jag och sambon min (Marta, inte Filip) har fått den Stora äran att bli Gudföräldrar till våra goda vänner Robin och Marias son Maximilian.
Maximilian döps på söndag. I Skåne.
Vilket medför att vi imorrn, direkt efter mitt jobbslut sätter oss i bilen för färd mot Skåne.
Helgen spenderas sen där.
Vi räknar med att vara tillbaka i Skien på söndagkväll, runt en 21:11 ungefär.
 
 
Ha en fantastisk helg kära vänner!!
 
 
/ Captain #6
 

Kommentarer
Postat av: Philip Ödmark

Butch, ta dig i kragen! Du är träklubba för mig!

2012-08-11 @ 02:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0