Påskamys och semi-hetta....



Sitter med en spänd förväntan framför TVn och inväntar kvällens SM-semifinaler. Tack vare min sambo har jag chansen att se båda. I födelsedagspresent fick jag ett fint Canal + abonnemang. Sen ingår svenska TV4 i vårt paket. Helt fantastiskt! 
Finns nog inget bättre i hockeyväg, än att följa stenhårda slutspelsmatcher. Om det sen är OS, VM, World Cup, Elitserien eller NHL spelar mindre roll. Slutspel är slutspel.
Brynäs har ikväll chansen att skicka Färjestad på sommarlov. Jag både hoppas och tror att dom gör det. Hemma i Läkerol Arena tar man hem detta.
Skellefteå AIK - AIK står 2-2 i matcher. Vidöppet, stenhårt you name it. Tror faktiskt på vinst för Skellefteå AIK ikväll.
Vilka KRIG vi har att se framemot denna afton!

Här i Norge började NM-finalen igår. Och som den startade. Lörenskog tokskrällde på bortaplan mot Stavanger Oilers. Grymt favorittyngda Oilers. Det är bra gjort och jag och min gode vän Mats Nyegaard hoppas kunna åka och bevittna nån match i Lörenskog nästa vecka. Tror det kan sluta hur som helst i denna finalserien.

Rögle BK kan ikväll säkra en Elitserieplats. Vinner man borta mot Örebro samtidigt som Timrå slår Leksand hemma så är det klart. Sjukt och helt otippat! Och givetvis jävligt imponerande! Det svider en hel del i hjärtat att säga det, men jag tror RBK fixar detta ikväll.

Jag vet att man inte ska sparka på den som ligger. Men Djurgårdens uttåg ur Elitserien. Oj oj oj. Mesta mästarna, i Allsvenskan. Det blir minst sagt ett enormt uppsving för Allsvenskan till nästa säsong! Undra om detta uttåg gör att Djurgården ÄNTLIGEN tar bort det smått patetiska "Stockholms Stolthet" från sin logga nu!?

Karlskrona går med stormsteg mot Allsvenskan. Man leder kvalserien, man har två matcher kvar. Imorgon möter man 3e placerade Sundsvall borta. Vinst där, och det är klart! Tror minsjäl att man grejar det!


För egen del fortskrider träningen. Skall väl erkänna att den där löpningen inte är så himla rolig att ta sig igenom när man vet att isen ligger blank och klar att beträdas inne i hallen. Men den är ju så nödvändig. Nu i påskveckan har vi inga isträningar. Men nästa vecka fortsätter den. 2 ispass i veckan fram till den 19e juni. De ni! Att kunna komplettera den sedvanliga barmarksträningen med två timmar på is i veckan låter inte fel. Inget man har upplevt förut!

Halvdag på jobbet imorrn. Sen kan jag börja njuta av en underbar ledighet på hela 6 dagar. På fredag anländer svärmor samt svåger (känns lite sådär att säga svåger då man bara är 24 år och ogift). Blir förhoppningsvis en hockeymatch att titta på live på fredag kväll. Jag, svåger Nisse och förhoppningsvis Mats Nyegaard skall se Norge - Sverige på Jordal Amfi i Oslo. Träningsmatch, men va fasen. Landskamp på nära håll vill man ju se. Sen är det ju såklart en intressant match samtidigt. Säkert en del VM-spelare i de båda lagen. Norge - Sverige spelar för övrigt två matcher på två dagar då man även möts på torsdagen, även den på Jordal Amfi.
Men Norge är ju Norge med såklart. Hade det varit hemma i Sverige hade man redan haft biljetten i sin hand. Här får man ge sig ut och leta med ljus o lykta för att finna biljetter. Har hittills inte hittat nåt ställe på nätet att boka... Så snälla, är det nån läsare som vet var jag finner biljetter, tala gärna om det för mig :)

Dagarna går. Snart måste jag göra mitt val om kommande säsong. För stunden är det stort övertag åt ena hållet.

Skellefteå AIK gjorde nyss 2-0 btw :)

Ha en fin kväll gott folk, och njut av det svenska hockey-slutspelet!!


/ Captain #6  


Kommentarer
Postat av: Fredrik

http://www.billettservice.no/browse/Ishockey/10004?tm_link=tm_sports_header_l2&language=no-no&minorCat=Ishockey

2012-04-04 @ 10:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0