Likt en guldfisk i WC-stolen spolades det bort....

Det är givetvis det underbara vårvädret som infann sig här i Skien igår jag talar om.
Imorse, väl medveten om utlyktsdagen med årskurs 1 på skolan vaknade man upp till skånskt höstrusk. Blåst som känns genom ben och märg.
Hagelkulor stora som hockey-bockey bollar blandat med sånt regn som man blir blöt av ven mot våra oputsade fönster.
Men vafasen, trivs man med tillvaron och för stunden gillar det liv man lever går ju det mesta ändå!

Det har hunnit bli onsdagafton.

Igårkväll spelades den 5e SM-finalen. En Final som många trodde skulle vara över redan efter 4 när man såg de 3 första matcherna. Nu är det helt plötsligt match igen.
Skellefteå AIK är i färd med att göra det omöjliga och i samma stund bli historiska. Inget annat lag i ett svenskt hockeyslutspel har lyckats vända ett 0-3 underläge till seger. 3-2 till Brynäs är ställningen och imorrn är det dags för SM-final nummer 6. Kan man lyckas!?
Men, och då menar jag men! Den spelas i Gävle. I ett fullsatt Läkerol Arena. Trycket kommer vara enormt. Lyckas Skellefteå AIK vinna imorrn, då kniper man SM-guldet hemma på lördag!
I vilket fall som helst, vilka underbara matcher det bjuds på! Helt fantastiskt att beskåda!

Kom på häromdan att jag totalt glömt bort att hålla er därhimmavée uppdaterade gällande det norska slutspelet.
Stavanger Oilers - Lörenskog
Oilers vann det hela efter 4-2 i matcher. Man har väl i stort varit brutalt överlägsna hela säsongen, så guldmedaljen var man väl klart värd! Oilers har för övrigt varit i final de tre senaste säsongerna. Utav dessa har man vunnit vå guld. Ifjor torskade man för övrigt mot Kristianstads IK fostrade Henrik Malmströms Sparta Sarpsborg.
Snacka om att Oilers blivit en dominant i norsk hockey! Man bygger en ny arena som skall stå klar till nästa säsong i Stavanger. En ny fräsch arena blir man nog rejält ensamma om att inneha i detta land. Snacka om förutsättningar till att fortsätta sin dominans.

Om drygt 10 minuter ställs jag inför kvällens svåraste val. Och det är inte om jag ska se Tre Kronor - Schweiz i träningslandskamp inför VM eller Chelsea - Barcelona i Champions League. Det är INGET svårt val! Utan det svåra valet för min del ikväll är om jag ska ha mjölk eller inte i kaffet. Hårt liv jag lever va?
Jag har blivit farligt allergisk mot att se spanska lag spela fotboll.
Jag klarar inte av att se lag stå och rulla i sidled i 87 minuter av 90. Jag klarar inte av att se fullvuxna vältränade män slänga sig i gräset som om man just träffats i bröstet av ett avsågat hagelgevär, rulla 28 rundor i gräset och skrika som en bortskämd snorvalp bara en annan man, med annan färg på tröjan tittar eller petar på en, för att sedan 15 sekunder senare halta runt lite lätt, för att sedan 2,5 sekunder senare löpa som om man aldrig gjort annat. 
Därför mina vänner, har jag, för min sambo, vår lägenhet samt min egen skull slutat se på lag som Barcelona och Real Madrid.
Hockey är hockey, så är det bara!


Snart torsdag nu. Och mitt besked om framtiden kommer allt närmare. Allt funderande den senaste månaden tär litegrann på en. Ligger vaken långa stunder och bara tänker, tänker o tänker.
Men nu är det nära.

Imorgon torsdag, eller på fredag kommer den utlovade "säsongsutvärderingen". Blir en hel del fina godbitar där kan jag lova ;) Så håll ögonen öppna kära läsare :)


Ha en fin onsdagsafton!


/ Captain #6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0